از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57403

116 بازدید

به گزارش خطرنگار، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم بویژه چهره های اصلاح طلب برگزار شد، یک فعال سیاسی از مرحوم اشفاق به عنوان مردی آزاده، شریف، اخلاق مدار و مردم دار نام برد و افزود: اندیشه های بزرگان این آب و خاک از جمله آیت الله طالقانی، مرحوم بازرگان و مرحوم […]

به گزارش خطرنگار، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم بویژه چهره های اصلاح طلب برگزار شد، یک فعال سیاسی از مرحوم اشفاق به عنوان مردی آزاده، شریف، اخلاق مدار و مردم دار نام برد و افزود: اندیشه های بزرگان این آب و خاک از جمله آیت الله طالقانی، مرحوم بازرگان و مرحوم آیت الله غروی اصفهانی، زیرساخت فکری و عقیدتی این مرد مجاهد را تشکیل می داد.
‘مرتضی امیری جرقویه’ با بیان اینکه مرحوم اشفاق، چشمه جوشان فهم، فضل، خلوص، ایمان و غیرت بود، افزود: عشق به آب و خاک با سرشت این مرد مجاهد و یار مهندس بازرگان عجین شده بود.
در این مراسم همچنین بیانیه جمعی از فعالان سیاسی اصفهان به مناسبت درگذشت مرحوم اشفاق قرائت شد.
در این بیانیه آمده است: اشفاق، دانا بود و توانا و با برجستگانی همچون طالقانی و بازرگان پیوند خورده بود، اخلاق، منطق، ادب، عدالت، خیر و خدمت را تشخیص می‌داد و خوب هم رعایت می‌کرد و از ریا، نفاق، تظاهر و تلبیس بری بود.
این فعالان سیاسی در بیانیه خود اضافه کردند: اشفاق، آفت بردگی و نکبت بندگی نگرفت و عزتمند زیست و ذلیلانه نمرد، بازیگر و هواپرست نبود و در صحنه‌های خطیر زندگی که پای پیل می‌لرزد، ایمان سالم به در برد.
در ادامه این بیانیه آمده است: مرحوم اشفاق هرگز موری نیازرد و نان ذلت نخورد و آبروی آزادگی نبرد و خود را به زور و زر نسپرد، همو که مهر کشور و ملت را در تار و پود داشت و دیانت و سیاست را خوب می‌شناخت، ظلم‌ستیز، ظالم‌سوز، ظلمت‌گریز، محتشم، تیزبین، صاحب عقیده ‌ای استوار و مذهبی ریشه‌ دار بود.
این بیانیه به امضای یکصد نفر از فعالان سیاسی و مطبوعاتی استان اصفهان از جمله فضل الله صلواتی، عبدالحسین ساسان رسیده است.
مرحوم اشفاق’ از فعالان ملی، مذهبی و از نزدیکان مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت، روز جمعه(پنجم مرداد) در ۷۹ سالگی در اصفهان درگذشت.
پیکر وی روز گذشته(یکشنبه) در آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
۶۰۲۷/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


سیاسی


احزاب


مرتضی اشفاق


اصفهان

نظرات بسته شده است.