از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57339

123 بازدید

«بهرام سرمست» ظهر امروز – دوشنبه- در نشست خبری افزود: ذی حسابی وزارت کشور یارانه احزاب را پس از طی مراحل اجرایی واریز می کند.وی یادآور شد: در جلسات قبل کمیسیون ماده ۱۰، پرداخت یارانه به میزان دو میلیارد تومان به حساب خانه احزاب تصویب شد، البته نحوه هزینه کرد این یارانه تحت نظارت این […]

«بهرام سرمست» ظهر امروز – دوشنبه- در نشست خبری افزود: ذی حسابی وزارت کشور یارانه احزاب را پس از طی مراحل اجرایی واریز می کند.
وی یادآور شد: در جلسات قبل کمیسیون ماده ۱۰، پرداخت یارانه به میزان دو میلیارد تومان به حساب خانه احزاب تصویب شد، البته نحوه هزینه کرد این یارانه تحت نظارت این کمیسیون انجام می شود.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۷ قانون احزاب، پرداخت یارانه باید در چهارچوب یک دستورالعمل مصوب و با نظارت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انجام شود، دبیرخانه این دستورالعمل را تهیه کرده و در ۱۰ ماده و ۱۳ تبصره در کمیسیون تصویب شد.
سرمست افزود: در تهیه دستورالعمل دو نماینده خانه احزاب نیز حضور داشتند، نظرات و پیشنهادهای آنها نیز در این کمیسیون مطرح و بررسی شد و تا جایی که مورد موافقت و قابل اعمال بود در دستورالعمل قرار گرفت.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین به ماده ۲۲ قانون احزاب اشاره کرد و گفت: احزابی می‌توانند یارانه دریافت کنند که خود را با قانون تطبیق دهند؛ احزاب و تشکل هایی که خود را با قانون تطبیق نداده اند نباید انتظار داشته باشند که یارانه حمایتی دریافت می کنند.
سرمست با بیان این که ماده ۱۷ و ۲۲ قانون احزاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند، ادامه داد: البته بر اساس ماده ۲۲ فرصتی به احزاب داده شده است یک فرصت به احزاب داده شده است که اگر اعتراضی نسبت به وضعیت تطبیق خود دارند به کمیسیون ارئه دهند وکمیسیون هم ۳ ماه فرصت رسیدگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی به اعتراض ها مشخص می شود که کدام یک از احزاب شرایط و وضعیت خود را با قانون تطبیق داده اند، در شرایط کنونی این فرصت تا ۱۰ آبان ۹۷ ادامه دارد و تا آن زمان کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به اعتراض ها رسیدگی و اظهار نظر نظر نهایی می کند.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب یادآور شد: در دستورالعمل تصریح شده که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب می تواند توزیع یارانه را به خانه احزاب ایران تفویض کند، اما نظارت بر این که بر اساس چه شاخص هایی توزیع و هزینه شده است به عهده این کمیسیون است.

** پرونده اعتماد ملی در نوبت رسیدگی در کمیسیون است
مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره اختلافات اخیر در حزب اعتماد ملی نیز گفت:‌ گزارش ناظر این کمیسیون در کنگره اعتماد ملی دریافت شده است، همچنین نامه های الیاس حضرتی و رسول منتجب نیا را اخذ کرده ایم؛ با توجه به امکان بروز برخی اختلافات نامه ای را قبل از برگزاری کنگره به حزب اعتماد ملی ارسال کردیم که مطابق قانون و اساسنامه تشکل اقدام کنند.
سرمست ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب موارد لازم را قبل از برگزاری کنگره به حزب اعتماد ملی تذکر داد؛ گزارش ها دریافت شده و در نوبت طرح در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است تا نسبت به نتایج کنگره حتما نظر می دهیم .
وی درمورد موضوع کنگره حزب اعتماد ملی یادآور شد: نظر کمیسیون ملاک عمل و مرجع رسیدگی کمیسیون ماده ۱۰ است، نه اظهار نظرهایی که هر کدام از اعضا تحت عناوین مختلف بازرس یا قائم مقام مصاحبه می کنند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: اظهار نظرهای افراد یا اعضای حزب اعتماد ملی، شخصی است و ملاک عمل نیست، وجاهت قانونی نیز ندارد، ملاک قانون است و مرجع رسیدگی به این اظهار نظرها کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.
سرمست یادآور شد: اظهارنظر فعلا درباره صحت و سقم و نتیجه گزارش ها نمی‌کنیم؛ این مساله در نوبت رسیدگی در کمیسیون است و هنوز هم پرونده حزب اعتماد ملی در کمیسیون مطرح نشده است.

** با صدور پروانه «مجمع زنان اصلاح طلب استان تهران» موافقت شد
وی در بخش دیگری از این نشست خبری هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را تشریح کرد.
وی گفت: در این جلسه با درخواست تاسیس اولیه «جامعه اسلامی مدیران» موافقت شد و متقاضیان باید مطابق با قانون احزاب نسبت به برگزاری مجمع عمومی موسس با حضور ناظر این کمیسیون و انجام انتخابات و تصویب مرامنامه و اساسنامه اقدام کرده و گزارش مجمع را نیز به برای بررسی به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال کنند.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: همچنین با درخواست صدور پروانه «مجمع زنان اصلاح طلب استان تهران» موافقت شد.
سرمست خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون همچنین گزارش «مجمع عمومی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها»، طرح و انتخابات،اصلاحات مرام نامه و اساسنامه این انجمن مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار داشت: هفتتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب سه مصوبه داشت که جزئیات هر کدام از مصوبات به صورت کتبی به تشکل های مورد نظر اعلام می شود.
ادامه دارد….
سیام**۳۰۷۰**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


کمیسیون ماده ۱۰ احزاب


احزاب و تشکل ها


یارانه احزاب

نظرات بسته شده است.