از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 56831

114 بازدید

وحید رشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این سیاست های تشویقی درخصوص عوارض، زیرساخت و واگذاری معابر طراحی شده اند که با تصویب نهایی شورای اسلامی شهر اعلام می شوند.وی اظهار داشت: کاستی های طرح نوسازی و بازآفرینی شهری در دوره های گذشته روی دوش شهرداری ها بود که امروز […]

وحید رشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این سیاست های تشویقی درخصوص عوارض، زیرساخت و واگذاری معابر طراحی شده اند که با تصویب نهایی شورای اسلامی شهر اعلام می شوند.
وی اظهار داشت: کاستی های طرح نوسازی و بازآفرینی شهری در دوره های گذشته روی دوش شهرداری ها بود که امروز با اجرای فراگیر این طرح، بارقه امید برای رفع این مشکل ایجاد شده است.
شهردار خرم آباد افزود: با توجه به اینکه در طرح بازآفرینی دستگاه های دولتی موظف به واگذاری زمین های بلا استفاده خود هستند، شهرداری خرم آباد تا ۱۰ روز نسبت به شناسایی و معرفی این زمین ها به استانداری اقدام می کند.
وی گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر هرگونه همکاری لازم و قانونی را در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام می دهند.
۱۶ درصد محدوده شهری این استان را بافت های فرسوده تشکیل می دهند که ۳۵ درصد جمعیت شهری در آن ساکن هستند، اکنون ۲ هزار و ۱۳۱ هکتار بافت ناکارآمد (فرسوده) با ۱۸۱ هزار نفر ساکن در لرستان وجود دارد.
در اجرای بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود، الیگودرز و کوهدشت مطالعات مصوب دارند و پارسال ۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای این طرح در لرستان هزینه شد.
پیرو برنامه دولت برای بازآفرینی سالانه ۲۷۰ محله در دستور کار قرار دارد؛ سهم استان لرستان در سال جاری ۱۸ محله است که سند بازآفرینی آن تدوین شده است.
بازآفرینی در سه محور اقتصادی اجتماعی و کالبدی اجرا می شود و دفاتر تسهیل گری در برخی محلات راه اندازی شده است.
گفته می شود هزینه تمام شده ساخت و ساز برای توسعه گران در محلات هدف بازآفرینی نسبت به مابقی نقاط ۲۷ تا ۳۳ درصد کمتر است.
۷۲۶۹/۳۰۲۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


بازآفرینی شهری


شهردار خرم اباد

نظرات بسته شده است.