از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 56799

104 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، قاسمی افزود: ایران همچون گذشته و همیشه، به ویژه در دوران جدید، آمادگی دارد در جهت گسترش همکاری های همه جانبه دو کشور دوست و مسلمان در راستای منافع دو ملت بزرگ ایران و پاکستان تلاش کند.انتخابات پارلمانی پاکستان سرنوشت دولت آینده یعنی نخست […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، قاسمی افزود: ایران همچون گذشته و همیشه، به ویژه در دوران جدید، آمادگی دارد در جهت گسترش همکاری های همه جانبه دو کشور دوست و مسلمان در راستای منافع دو ملت بزرگ ایران و پاکستان تلاش کند.
انتخابات پارلمانی پاکستان سرنوشت دولت آینده یعنی نخست وزیر و دولت های ایالتی یعنی چهار ایالت مهم پاکستان شامل پنجاب به مرکزیت لاهور، سند به مرکزیت کراچی، ایالت بلوچستان به مرکزیت کویته و ایالت خیبرپختونخواه به مرکزیت پیشاور را مشخص می کند.
حزبی که در انتخابات پارلمانی پاکستان اکثریت کرسی ها را کسب کند می تواند به تنهایی تشکیل کابینه دهد در غیر این صورت باید ائتلاف کند.
بر اساس اعلام نتیجه روز جمعه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان، (ECP)، حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان ۱۱۵ کرسی مجلس ملی این کشور را به دست آورد.
حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (PML-N) به عنوان رقیب اصلی حزب «تحریک انصاف» نیز تاکنون ۶۲ و حزب مردم پاکستان (PPP) به عنوان حزب چپ‌میانه نیز تاکنون ۴۳ کرسی این مجلس را از آن خود کرده اند.
احزاب مستقل نیز تاکنون ۱۲ کرسی مجلس ملی پاکستان را کسب کرده اند و حزب موتلفه مجلس متحده عمل (MMA) توانسته ۱۲ کرسی، حزب جنبش متحده قومی ۶ و حزب مسلم لیگ قائد نیز ۵ کرسی را به دست آورد.
شبس**۹۳۶۳*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*


سیاسی


وزارت امورخارجه


پاکستان


انتخابات پارلمانی

نظرات بسته شده است.