از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 56122

141 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، اسحاق آل حبیب روز سه شنبه در نشست عمومی شورای امنیت که با موضوع خاورمیانه و سوال فلسطین برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.سفیر ایران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطین را ریشه اصلی بحران خاورمیانه دانست و ادامه داد: طی هفت دهه گذشته، رژیم اسرائیل به خاطر اطمینان خاطر […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، اسحاق آل حبیب روز سه شنبه در نشست عمومی شورای امنیت که با موضوع خاورمیانه و سوال فلسطین برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطین را ریشه اصلی بحران خاورمیانه دانست و ادامه داد: طی هفت دهه گذشته، رژیم اسرائیل به خاطر اطمینان خاطر از حمایت‌های بی دریغ آمریکا و بی ‌تحرکی شورای امنیت که منجر به گستاخ تر شدن آن شده، به اشغالگری، اقدامات وحشیانه و سیاست‌های توسعه‌طلبانه خود ادامه داده است.
آل حبیب همچنین به کشتار بیش از ۱۴۰ فلسطینی توسط اسرائیل در خلال تظاهرات مسالمت‌آمیز چند ماه گذشته و مجروح کردن بیش از ۱۷ هزار نفر دیگر شامل بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر زن و دختر و سه هزار و ۱۰۰ نفر کودک اشاره کرد.
وی افزود: هنوز این حجم از وحشی‌گری گسترده و نظام‌مند، وزیر آموزش رژیم اسراییل را راضی نکرده تا جایی که وی اخیرا خواستار ریختن بمب بر سر کودکان فلسطینی در غزه شده است.
معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: استمرار بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه و تشدید محاصره این منطقه منجر به وخامت بیشتر اوضاع انسانی شده است که باید به آن پایان داده شود.
آل حبیب خاطرنشان کرد: تداوم شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه غربی از جمله تخریب روستای خان‌الاحمر و جایگزین کردن ساکنان اصیل فلسطینی آن با یهودیان نمونه های دیگری از سیاست‌های توسعه طلبانه این رژیم به شمار می روند.
وی با بیان اینکه صهیونیست ها و سعودی ها در وارد کردن اتهامات بی اساس به ایران دارای منافع مشترک هستند، گفت: این اقدامات برای انحراف در افکار عومی از جنایات در یمن و غزه است. آنها باید نسبت به جنایات خود علیه کودکان و زنان در این مناطق پاسخگو باشند.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد همچنین انتقال سفارت آمریکا به قدس را نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و گفت این اقدام نمونه آشکاری از حمایت آمریکا از رژیم اسراییل است.
آل حبیب افزود هدف این اقدام محروم کردن فلسطینیان از حقوق لاینفک خود از جمله حق ذاتی تعیین سرنوشت، بازگشت به سرزمین مادری و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است و جامعه جهانی باید به مسئولیت کامل خود در مخالفت با این طرح عمل کند.
اروپام*۱۴۲۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سفیر ایران در سازمان ملل


فلسطین


شورای امنیت

نظرات بسته شده است.