از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 56080

117 بازدید

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، «آرتیوم کوژین» روز سه شنبه گفت: کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با اختلاف اندک مخالفان و موافقان این قانون را تصویب کرد که بر اساس آن اسراییل خانه مردم یهود خوانده می شود و فقط یهودیان حق تعیین سرنوشت اسرائیل را دارند. وی خاطرنشان […]

به گزارش خطرنگار، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، «آرتیوم کوژین» روز سه شنبه گفت: کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با اختلاف اندک مخالفان و موافقان این قانون را تصویب کرد که بر اساس آن اسراییل خانه مردم یهود خوانده می شود و فقط یهودیان حق تعیین سرنوشت اسرائیل را دارند.
وی خاطرنشان کرد که نمایندگان عرب کنست این مصوبه را محکوم کردند و بر اساس نظر آنها، مصوبه تایید شده حقوق اعراب ساکن اسراییل و سایر اقلیت های قومی را نقض می کند.
کوژین ادامه داد: قانون جدید در واقع به اشغال سرزمین های فلسطین مشروعیت می بخشد و حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به میهن خود را از آنان سلب می کند.
معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ماده ای از این مصوبه مربوط به موقعیت بیت المقدس که آن را پایتخت اسراییل خوانده موجب نارضایتی گسترده در اسراییل و کشورهای مختلف شده است.
وی با بیان اینکه موضع روسیه در قبال این مصوبه اسراییل روشن است، اظهار داشت: بر این باوریم که حل و فصل عادلانه و مطمئن مناقشه اسراییل و فلسطین باید بر مبنای قوانین بین المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد باشد که یافتن راه حل از طریق مذاکره برای تمام مسائل ازجمله تعیین موقعیت بیت المقدس و شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن در آن پیش بینی شده است.
کوژین گفت: اقدامات یکجانبه و توافق نشده طرف های مناقشه نه فقط به برقراری صلح و کاهش تنش ها کمکی نمی کند بلکه تلاش ها برای برقراری روند صلح را دشوار می کند.
به گزارش خطرنگار، رژیم صهیونیستی در سایه سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در منطقه و حمایت های بی دریغ و نامحدود آمریکا و در اقدامی گستاخانه، لایحه «دولت- ملت یهود» را روز پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب کرد.
این مصوبه، سرزمین های اشغالی فلسطین را متعلق به تمام یهودیان عنوان کرده و رژیم صهیونیستی را کشوری برای یهودیان با حق برتری برای آنها نسبت به دیگر ساکنان معرفی می‌ کند و عبری را تنها زبان رسمی می‌ داند و امتیازات ساخت ‌و ساز برای یهودیان در بیت ‌المقدس و شهرک ‌ها را بیشتر می‌ کند.
شبس**اروپام*۳۹۱* ۱۳۴۶ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


روسیه


اسرائیل


فلسطین

نظرات بسته شده است.