از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 56021

91 بازدید

محمد اسلامی در حاشیه حضورش در میز خدمت فرمانداری بابل و پاسخگویی به مطالبات متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود : تقویت میز خدمت کمک مناسبی به رفع مشکلات مردم خواهد بود.وی راه اندازی میز خدمت را یکی از ‘ اقدامات ارزشمند ‘ دولت تدبیر و امید توصیف کرد و گفت که […]

محمد اسلامی در حاشیه حضورش در میز خدمت فرمانداری بابل و پاسخگویی به مطالبات متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود : تقویت میز خدمت کمک مناسبی به رفع مشکلات مردم خواهد بود.
وی راه اندازی میز خدمت را یکی از ‘ اقدامات ارزشمند ‘ دولت تدبیر و امید توصیف کرد و گفت که هدف از راه اندازی این میز تکریم ارباب رجوع و دسترسی آسان مردم به مسئولان و بررسی مشکلات آنها از نزدیک است .
اسلامی از تمامی مدیران و مسئولان اجرایی استان خواست تا با گشاده رویی و تلاش جهادی برای رفع مشکلات مردم در میز خدمت اقدام کنند.
وی بر ضرورت به کارگیری افراد با کفایت و مسلط به قوانین و مقررات و راهکارهای مشگل گشا در میز خدمت تاکید کرد .
اسلامی در هنگام حضورش در میز خدمت فرمانداری بابل به درخواست و مطالبات یکصد تن از شهروندان بابلی پاسخ داد و با بررسی خواسته های آنان دستورات لازم را جهت رفع مشکلات و رسیدگی به تقاضاها مطرح شده صادر کرد.
میز خدمت به واحد هماهنگ کننده ای گفته می شود که در دستگاههای اجرایی دارای ارباب رجوع در طبقه همکف ساختمان مستقر می شود و یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه که اختیارات لازم را دارد در این محل مستقر می شود و مراجعه کنندگان بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه ، خدمت مورد نیاز خود را تنها از طریق این میز دریافت می کنند .
ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط ، دریافت مدارک و درخواست های مراجعین و انجام امور و درخواست های متقاضیان در صورت امکان از وظایف این میز است .
میز خدمت در حوزه استانداری مازندران در ۱۲ محور و ۳۵ عنوان با کار تحقیقاتی از سوی وزارت کشور تعریف شده است.
بر اساس دستور رئیس جمهوری ، باید میز خدمت الکترونیکی در تمامی دستگاههای دولتی اجرایی شود و کارکرد آن نیز از سوی دستگاههای نظارتی رصد خواهد شد.
استانداری مازندران نخستین دستگاه اجرایی در استان بود که میز خدمتش را از اول ماه تیر امسال فعال کرد.
دستورالعمل راه اندازی میز خدمت نیز پیش از این از سوی استانداری مازندران به تمام دستگاههای دولتی و فرمانداری های استان ابلاغ شد.
بر اساس این ابلاغیه ، مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران موظفند تا براساس ابلاغیه میز خدمت را در دستگاههای تحت مدیریتشان عملیاتی کنند.
در یک ماه گذشته میز خدمت در تعدادی از ادارات کل مازندران از جمله آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه پذیرنده ارباب رجوع فعال شد.
بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی رییس جمهوری ، عدم راه اندازی میز خدمت در دستگاههای دولتی تخلف محسوب شده و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.
استانداری مازندران هم پیش از این اعلام کرد که راه اندازی میز خدمت الکترونیک به صورت واقعی و به دور از اقدام نمایشی یکی از محورهای ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی در سال جاری مورد توجه قرار خواهد گرفت .
۷۳۴۳/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


سیاسی


استاندار مازندران


میز خدمت


بابل

نظرات بسته شده است.