از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55974

78 بازدید

محسن علی‌اکبری روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، مهم ترین مساله امروز سینمای کودک و نوجوان را در آشنا نبودن سینماگران این حوزه با ویژگی‌های کودکان دانست.وی با اشاره به اینکه کودکان امروز با دهه‌های قبل تفاوت دارند، گفت: با سرعتی که فناوری به خانه‌های مردم راه یافته است، سینما باید به […]

محسن علی‌اکبری روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار سینمایی خطرنگار، مهم ترین مساله امروز سینمای کودک و نوجوان را در آشنا نبودن سینماگران این حوزه با ویژگی‌های کودکان دانست.
وی با اشاره به اینکه کودکان امروز با دهه‌های قبل تفاوت دارند، گفت: با سرعتی که فناوری به خانه‌های مردم راه یافته است، سینما باید به روز باشد، یک کودک ۶ ساله امروز کار با تلفن همراه را به طور کامل برای شما شرح می‌دهد و شما را متعجب می‌کند در حالی‌ که او هنوز مدرسه نرفته و به اجتماع وارد نشده است.
این تهیه کننده سینما افزود: توقع کودکان و نوجوانان از سینما و فیلمسازان نسبت به قبل، بالا رفته است از همین رو فیلمسازان باید کودک امروز را بشناسند و طبق ویژگی ها و نیازهای او فیلم بسازند.
علی‌اکبری ادامه داد: طی چند وقت اخیر شاهد بودیم وقتی یک فیلم خوب کودک ساخته شود هم سالن سینما و هم نوبت اکران در اختیارش قرار خواهد گرفت بنابراین هنرمندان با ساخت آثار باکیفیت می توانند جایگاه سینمای کودک را دوباره در سینمای ایران احیا کنند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «مریم مقدس» با تاکید بر ضرورت تشکیل سینمای سرگروه کودک و نوجوان، گفت: به نظرم باید به تشکیل گروه سینمایی کودک و نوجوان، توجه ویژه شود همچنین با توجه به تاسیس پردیس های سینمایی متعدد در سال های اخیر، هر پردیس می تواند یکی از سالن ها را به نمایش فیلم های کودک و نوجوان اختصاص دهد.
وی افزود: در این زمان شاید توقع زیادی باشد که از هنرمندان گلایه کنیم که چرا در حوزه کودک و نوجوان فعال نیستند، به هر حال آنها می خواهند هنرشان دیده شود و این روزها سینما کودک از اکران، بسیار دور است.
علی‌اکبری ادامه داد: امروزه با توجه به گسترش پردیس های سینمایی با سالن های متعدد می توان این گروه را فعال کرد و مطمئن بود در ادامه راه، هنرمندان انگیزه بیشتری برای فعالیت در سینمای کودک و نوجوان پیدا کنند.
تهیه کننده فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» درباره اینکه سینما چقدر می تواند در خدمت کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک آزاری باشد، گفت: در همه جای جهان، سینما مهم‌ترین رسانه تصویری است و تئاتر در رتبه بعدی قرار دارد بنابراین بسیاری از حرف‌ها از جمله آسیب‌های اجتماعی را که در تلویزیون نمی توان گفت در سینما به راحتی قابل طرح است.
وی افزود: البته اینکه مسائلی مانند کودک آزاری در ژانر (گونه) کودک و نوجوان قرار می گیرد یا نه؟ بحث پیچیده‌ای است و به نظر می‌رسد این مسائل باید در قالب سینمای بزرگسال بیشتر مطرح شود و ورود به این مباحث برای کودکان خطرناک است.
علی‌اکبری با تاکید بر اینکه اگرچه کودک باید از مخاطراتی که او را تهدید می کند، آگاه باشد اما لازم است ابتدا در مدرسه و توسط آموزش و پرورش آگاه شود، ادامه داد: وقتی این مباحث در کلاس های درسی مورد غفلت است، در قالب فیلم برای کودک ابهام برانگیز و غیر همخوان با آموزش های قبلی او به نظر می رسد و دوگانگی شخصیتی برایش ایجاد می کند.
تهیه کننده فیلم «کتاب قانون» درباره تاثیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بر ارتقای این سینما، بیان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مقطعی به دلیل این که امکان دسترسی به فیلم‌های روز دنیا را فراهم می‌کرد، مخاطبان زیادی داشت اما هرچه پیش رفتیم، دسترسی مخاطبان به فیلم‌های روز بیشتر شد و این کار هنرمندان را سخت کرد و جشنواره جذابیت قبل خود را از دست داد.
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


سینما


فیلم کودک

نظرات بسته شده است.