از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55821

89 بازدید

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزیر ارتباطات افزود : این روزها یکی از مباحث مطروحه شفافیت، جدی گرفتن دولت الکترونیک و تسریع در انجام اقدامات است که می‌تواند از فسادهایی که در حال حاضر ایجاد شده جلوگیری کند. رئیس […]

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزیر ارتباطات افزود : این روزها یکی از مباحث مطروحه شفافیت، جدی گرفتن دولت الکترونیک و تسریع در انجام اقدامات است که می‌تواند از فسادهایی که در حال حاضر ایجاد شده جلوگیری کند.
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت الکترونیک در برنامه پنجم و ششم توسعه مطرح بود و در حال حاضر نیز این بحث ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در قانون آمده است که هر ۶ ماه یکبار گزارشی از روند اجرای دولت الکترونیک ارائه شود و همچنین برای اینکه مشخص شود در چه مرحله‌ای از اجرای دولت الکترونیک هستیم، امروز نشستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاون سازمان امور استخدامی برگزار شد.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به گزارش‌های ارائه شده زیرساخت‌های دولت الکترونیک توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است، گفت: مباحث بعدی درخصوص دولت الکترونیک احصاء و تعریف فرآیندها، احصاء و شناسنامه دار کردن خدمات، محتوا، هماهنگی و اتصال دستگاه‌ها به مرکز ملی تبادل اطلاعات است.
سبحانی فر با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه‌ها، نهادها و قوای سه‌گانه به مرکز ملی اطلاعات متصل شوند، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از خدمات مشخص و شناسنامه دار شده‌اند و بخش باقی مانده خدمات نیز باید شناسایی شوند و دستگاه‌ها نیز باید با مرکز ملی اطلاعات ارتباط برقرار کنند و داده‌های خود را در اختیار این مرکز قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس گزارش داده شده، برخی از دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و به مرکز ملی اطلاعات متصل نشده‌اند، تصریح کرد: قطعا شفاف‌سازی اطلاعات می‌تواند به کاهش چشمگیر فسادها و سوء استفاده‌های موجود کمک کند، به عنوان مثال سایت ثبت سفارشات به مرکز ملی اطلاعات متصل است؛ اما گمرک به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کند.
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقرر شد در مدت دو هفته، گزارش کاملی از وضعیت احصاء، شناسه دار کردن و استانداردسازی خدمات و همچنین دستگاه‌های متصل به مرکز ملی اطلاعات ارائه شود.
سبحانی فر خاطرنشان کرد: امیدواریم آیین‌نامه اجرایی که توسط شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تهیه شده و در شورای عالی فضای مجازی قرار دارد، مصوب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود تا به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
سیام*۳۰۶۱*

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


سبحانی فر


دولت الکترونیک

نظرات بسته شده است.