از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55555

133 بازدید

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از موسسه خانه کتاب؛شایستگان تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه (یکم مرداد ماه) با حضور جمعی از اهالی قلم و مدیران فرهنگی کشور در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تجلیل می شوند.علاقمندان برای حضور در این آئین تجلیل می توانند ساعت ۱۸ […]

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از موسسه خانه کتاب؛شایستگان تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه (یکم مرداد ماه) با حضور جمعی از اهالی قلم و مدیران فرهنگی کشور در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری تجلیل می شوند.
علاقمندان برای حضور در این آئین تجلیل می توانند ساعت ۱۸ به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین جنوبی و چهار راه ولیعصر، خیابان برادران مظفر، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری مراجعه کنند.
آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم آثار برگزیده معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از صاحبان این آثار تجلیل شد.
به گزارش خطرنگار، ،کتاب سال جمهوری اسلامی ایران عنوان یک جایزه دولتی ایرانی است که هر ساله در بهمن ماه توسط خانه کتاب ایران و طی روزهای برگزاری آئین‌های بزرگداشت انقلاب سال ۱۳۵۷ در این کشور (دهه فجر)، با تأیید نهایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نویسندگان برگزیده در بخش‌های کلیات، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ اعطا می‌شود.
جایزه کتاب سال نیز در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۳۴ به پدیدآورندگان یازده کتاب برگزیده که در سال ۱۳۳۲ منتشر شده بودند، اهدا شد.
روند اعطای این جایزه از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۲ به علت وقوع انقلاب متوقف و از سال ۱۳۶۲ دوباره از سرگرفته شد.
جایزه کتاب سال با فراخوان منتشره از ناشران، شخصیت ها و اهالی قلم برای ارسال آثار و مطالب خود دعوت می کند و پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد در نهایت از میان آنها کتاب های راه‌یافته به مرحله نهایی داوری و برای تکریم انتخاب می شوند.
جایزه کتاب سال با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار می‌شود.
آثار ارسالی به سی و ششمین دوره جایزه کتاب سال باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۶ منتشر شده باشند و جزء کتاب‌های کمک درسی و افست نباشند. علاوه بر این، کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد.
کتاب‌های داستان بزرگسال، نقد ادبی (تالیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و کودک و نوجوان، به دلیل همپوشانی با جایزه جلال آل‌احمد و جایزه شعر فجر در کتاب سال بررسی نمی‌شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


ادبیات


جایزه کتاب


تجلیل

نظرات بسته شده است.