از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55343

101 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست پیشین و رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه، به اهمیت روابط عمومی در هر سازمانی اشاره کردو گفت: ایناهمیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستره ارتباطی که با […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست پیشین و رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه، به اهمیت روابط عمومی در هر سازمانی اشاره کردو گفت: ایناهمیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل گستره ارتباطی که با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نسبت به دیگر حوزه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی در ادامه روابط عمومی ها را پل ارتباطی بین هر دستگاه و سازمان با نهادها و مخاطبان بیرونی توصیف کرد و اظهارداشت: باید از این طریق تفاهم و ارتباط را با جامعه مخاطب خود فراهم کنند.
به گفته وی روابط عمومی نقطه اتصال تفاهم و اعتماد هر سازمان است که اگر این اتصال به خوبی انجام شود به معنای این است که روابط عمومی ها به خوبی عمل کرده اند.
صالحی تاکید کرد: روابط عمومی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به حوزه های مختلف و متنوعی که این وزارتخانه از لحظ کمی و کیفی و مرجعیت و اثرگذاری آن ها دارد، باید راهی به دل و جان و ذهن مخاطبان خود از طریق تفاهم و اعتماد ایجاد کند. روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم بسیاری برای انتقال به هنگام و سریع به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دارد.
وی تصریح کرد: پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به درستی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منتقل شود و این امر وظیفه روابط عمومی این وزارتخانه است که در عین انجام این کار باید انتقادات و پیشنهادهای درست را نیز رسیدگی و در جهت حل و رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نقش روابط عمومی در ارتباط با دیگر مخاطبان که نقش اثرگذار نیز دارند مهم است که از آن جمله می توان به ارتباط با مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، نهادهای مختلف دولت و … اشاره کرد که باید روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت ها و دیگر روابط عمومی های زیرمجموعه در مسیر تفاهم و اعتماد و انتقال اخبار و اطلاعات درست به این نهادها گام بردارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کارکنان سازمان، مخاطبان دیگر روابط عمومی محسوب می شوند که این بخش باید به گونه ای عمل کند که در میان آن ها انگیزه ایجاد کند. روابط عمومی باید به توجیه کارکنان و ایجاد رابطه فعال بین آن ها و سازمان ایجاد کند.
عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگر ضمن تقدیر از زحمات محمدمهدی احمدی سرپرست پیشین مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهرداد آگاهی رئیس سابق این مرکز به ویژگی های شخصیتی و تجربیات همایون امیرزاده اشاره کرد و گفت: امیدوارم با حضور آقای امیرزاده در این مرکز قدم ها یمثبتی در جهت ارتباط با مخاطبان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه برداشته شود.
وی با اشاره به نقش کارکردی روابط عمومی در حوزه های مختلف ادامه داد: کارکرد رسانه ای روابط عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.
صالحی افزود: رسانه رکن چهارم مدیریت محسوب می شود. ارتباط فعال با رسانه ها از اهمیت زیادی برخوردار است و روابط عمومی باید رابطه سریع و خوب همراه با عدالت با رسانه ها داشته باشد. تبعیض رسانه ای اختلالات رسانه ای ایجاد می کند.
وی افزود: از دیگر کارکردهای روابط عمومی کاهش هزینه های مراسم و همایش ها است. روابط عمومی ها باید کنترل کننده هزینه ها باشند نه اینکه منجر به افزایش آن شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های محمدمهدی احمدی سرپرست پیشین مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، حکم همایون امیرزاده به عنوان رئیس جددید این مرکز را به وی اعطا کرد.

** رسانه ها بخش قابل توجهی از جامعه پذیری نسل امروز را تعیین می‌کنند
رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: اهمیت و نقش روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان در زمان‌های مختلف اهمیت داشته ولی امروزه اهمیتش صد چندان شده است.
همایون امیرزاده با بیان اینکه نقطه عزیمت روابط عمومی‌ها برای بازیابی، اعتماد عمومی و بازیابی سرمایه‌های اجتماعی، صداقت و شفافیت است، اظهار داشت: آرمانگرایی بدون واقع‌بینی مهلک است اما ما تلاش می‌کنیم بر اساس واقعیات موجود کشور دوره جدید روابط عمومی را آغاز کنیم. سازمانی که برای تصحیح اشتباه خود آماده نباشد به قهقهرا می‌رود. بنابراین گریزی از ایجاد آمادگی در این زمینه وجود ندارد و در این راستا به سرعت قدم برمی‌داریم.
وی با بیان اینکه ارزیابی از میزان اثربخشی پیام تولیدی می‌تواند به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد، گفت: روابط عمومی باید تریبون کارمندان سازمان باشد، حوزه‌های تخصصی را به پاسخ‌های صادقانه، سریع و صریح به پیام مخاطبان و رسانه‌ها ترغیب کند.
رییس روابط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ضمن اشاره به بخش همکاری با رسانه‌ها و افکار عمومی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که بخش عظیمی از فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه از طریق رسانه‌ها دریافت می‌شود و رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری مخاطبان و بخش قابل توجهی از جامعه پذیری نسل امروز را تعیین می‌کنند. امروزه برای جایابی شایسته در گستره رسانه‌های بسیار و پرشمار راهی جز تولید پیام به صورت وسیع، گسترده، سریع و پیوسته وجود ندارد.
امیر زاده ادامه داد: شاکله اصلی روابط عمومی عمل و اقدام است نه حرف. برای مطلع ساختن مردم از اقدام وزارتخانه خواستار تجمیع و هم افزایی‌های سازمان به این منظور هستیم. ممیزی در برقراری ارتباط با رسانه ها و تبیین خطوط قرمز مسئولان در ارتباط گیری با رسانه ها را به رسمیت نمی شناسیم و بر این باوریم که هر کدام از رسانه ها نماینده بخشی از افکار عمومی جامعه هستند.
وی در پایان به برنامه سه ساله درباره فعالیت های این مرکز اشاره کرد و افزود: این برنامه ظرف ۲ ماه آینده تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد و یقیناً روح حاکم بر آن تفاهمی، اغنایی و مبتنی بر شفافیت در اطلاع رسانی خواهد بود.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۳۵۵** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


روابط عمومی


وزیر ارشاد


معارفه

نظرات بسته شده است.