از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55027

155 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، هر هفته شمار کمی از اجراها به صحنه تئاتر اضافه می شود و چند نمایش هم صحنه را ترک می کنند اما در این میان تئاترهایی که از آغاز تابستان به صحنه آمده اند به اجراهای خود ادامه می دهند.«ریچارد سوم اجرا نمی‌شود»، نوشته ماتئی ویسنی‌یک، به کارگردانی روح‌الله جعفری از […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، هر هفته شمار کمی از اجراها به صحنه تئاتر اضافه می شود و چند نمایش هم صحنه را ترک می کنند اما در این میان تئاترهایی که از آغاز تابستان به صحنه آمده اند به اجراهای خود ادامه می دهند.
«ریچارد سوم اجرا نمی‌شود»، نوشته ماتئی ویسنی‌یک، به کارگردانی روح‌الله جعفری از روز جمعه (۲۹ تیرماه) تا پایان مردادماه، ساعت ۱۹:۴۵ روی صحنه تالار چارسو می‌رود.
این نمایش روایت برهه‌ای از زندگی کارگردانی است که در روسیه اجازه اجرای نمایش به او داده نمی‌شود.
از جمله بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند، حمید رحیمی، نسیم شجاعی، پوریا سلطان‌زاده و شهاب عباسیان هستند.
«دیگری» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی نیز نمایش دیگر است که تا ۲۵ مرداد ماه از ساعت ۲۰:۴۵ در سالن تالار حافظ روی صحنه است.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: قصه این اثر نمایشی حکایت از زندگی زنی نویسنده دارد که در حوادث پیرامون اجتماعش سخت درگیر می‌شود و آخرین رمانش را بر اساس اتفاقات اطرافش پایه‌ریزی می‌کند به شکلی که او غرق در جهانی دیگری با قصه دیگری می‌شود.
از جمله بازیگرانی که در نمایش «دیگری» ایفای نقش می کنند، می توان به خسرو شهراز، توماج دانش بهزادی، نوشین اعتماد، لاله مرزبان و محمد حاتمی اشاره کرد.

** نمایش هایی که بر صحنه می ماند
نمایش «یک روز تابستانی» به کارگردانی پارسا پیروزفر و نویسندگی اسلاومیر مروژک تا ۲۶ مردادماه هر شب در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه ایرانشهر به نمایش درمی آید.
نمایش «بوتولیسم» به کارگردانی سیما تیرانداز و نویسندگی نوشین تبریزی تا ۲۶ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه در تماشاخانه تئاتر باران اجرا می شود.
نمایش «ناتمام» به نویسندگی و کارگردانی پیمان یاحقی و پیمان محمدی می آبادی تا هفتم مرداد ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در اداره تئاتر به صحنه می رود.
نمایش «عشق لرزه» نوشته اریک امانوئل اشمیت و به کارگردانی آیلار نوشهری تا پنجم مردادماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه پرویز پرستویی به نمایش در می آید.
نمایش «همه چیز درباره آقای ف» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی تا ۱۵ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در ایرانشهر اجرا می شود.
نمایش «چهارمین‌ شنبه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا و نویسندگی مهرداد کوروش نیا، علی اصغری، ابراهیم گله‌دار زاده تا ۳۰ مردادماه هر شب ساعت ۲۲ در تماشاخانه پالیز به صحنه می رود.
نمایش «تناسخ ۳ تا ۳۵ تومن» به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی نبویان تا ۲۶ مردادماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه پالیز اجرا می شود.
نمایش «آهواره» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی تا ۳۰ مردادماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه پالیز به نمایش در می آید.
نمایش «ریچارد» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی تا سوم مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۱۸۵ دقیقه در تالار وحدت به صحنه می رود.
نمایش «افرا یا روز می‌گذرد» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی سهیل ساعی تا ۲۶ مردادماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ به مدت ۱۲۵ دقیقه در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود.
نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیربهاور اکبرپوردهکردی و نویسندگی فراز مهدیان‌دهکردی تا ۱۹مردادماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار مولوی به نمایش در می آید.
نمایش «خاموشی دریا» به کارگردانی نیما دهقان و نویسندگی رضا گوران تا ۲۶ مردادماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.
نمایش «تابستان فراموشی» به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنما تا ۱۰ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه شانو به نمایش درمی آید.
نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی تا پایان ۱۰ مردادماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۸۰ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می آید.
نمایش «فلیک» نوشته آنی بیکر به کارگردانی محمد حسن معجونی تا هفتم مردادماه هر شب در سه نوبت ۱۷، ۱۹:۳۰ و ۲۲ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

** نمایش هایی که این هفته صحنه را ترک می کنند
نمایش «بدون ازمرلدا» به کارگردانی امیر علی ابراهیمی و نویسندگی اشکان ضابط محبوب تا ۲۹ تیرماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می رود.
نمایش «کالاندولا» به کارگردانی احمد سلگی و بر اساس نگارش و خلق گروهی تا چهارم مردادماه هر شب ساعت ۱۷ به مدت ۳۰ دقیقه در تئاتر باران اجرا می شود.
نمایش «شکیل اونیل» به نویسندگی و کارگردانی علی حسین زاده و امیر کامران تا ۲۹ تیرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در تالار مولوی به نمایش در می آید.
نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به کارگردانی مژگان خالقی و نویسندگی کامران شهلایی تا ۲۹ تیرماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می رود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۴۱۸**۱۸۸۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


نمایش های در حال اکران


دهه اول مرداد

نظرات بسته شده است.