از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 54935

135 بازدید

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این فناوری از ویژگی های اپتیکی نانوذرات طلا برای شناسایی ایرادات و نواقص کوچک موجود در اجسام تولید شده با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می شود. در برخی از موارد اجسام ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی […]

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی خطرنگار، از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این فناوری از ویژگی های اپتیکی نانوذرات طلا برای شناسایی ایرادات و نواقص کوچک موجود در اجسام تولید شده با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می شود.
در برخی از موارد اجسام ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی دارای ایرادات کوچکی هستند یا لایه ای درون آن ها چاپ نشده است و این وضعیت موجب تضعیف ساختار و یکپارچگی محصولات سه بعدی می شود.
در این شیوه محققان از نانوذرات طلا با ابعادی در حدود ۱۰ هزار برابر کوچکتر از قطر موی انسان استفاده می کنند که به رنگ قهوه ای تیره دیده می شوند. فرآیند کار شامل ادغام نانوذرات طلا با یک پلیمر پلاستیکی مورد استفاده برای چاپ سه بعدی است.
این پلیمر پس از خشک شدن به فیبرهای پلیمری پر از نانوذرات طلا تبدیل می شود. این نانوذرات قابلیت جذب نور دارند و از همین ویژگی آن ها برای شناسایی ایرادات کار استفاده می شود. قطعه موردنظر پس از چاپ با استفاده از یک طیف سنج UV-Vis بررسی می شود تا با تابش نور سطح آن بررسی شود. در هر بخش از قطعه که میزان جذب نور کاهش یابد، قطعه در آن بخش دارای ایراد است.
این فناوری بسیار ساده بوده و سرعت شناسایی ایرادات در آن بسیار زیاد است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Chemical Society Applied NanoMaterials منتشر شده است.
علمی (۶)**۹۲۵۹**۱۴۴۰

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


چاپ سه بعدی


نانوذرات طلا

نظرات بسته شده است.