از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 54920

138 بازدید

حسین نحوی نژاد روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح خدماتی و اقتصادی در خمین، افزود: ۳۸۰ هزار خانوار یا معلول تک نفره تحت پوشش بهزیستی از این سازمان مستمری دریافت می کنند.وی ادامه داد: انتظار می رود با حذف دهک های پردرآمد مبالغی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی […]

حسین نحوی نژاد روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح خدماتی و اقتصادی در خمین، افزود: ۳۸۰ هزار خانوار یا معلول تک نفره تحت پوشش بهزیستی از این سازمان مستمری دریافت می کنند.
وی ادامه داد: انتظار می رود با حذف دهک های پردرآمد مبالغی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار گیرد تا پایان امسال معلولان پشت نوبت دریافت مستمری وارد لیست پرداخت شوند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد از فعالیت های این سازمان به مراکز غیردولتی واگذار شده، اظهار کرد: مراکز خصوصی از نظر کمیت مناسب هستند و نهادهای خیریه جمعیت زیادی را تحت پوشش دارند.
نحوی نژاد گفت: ۵۰ درصد از مراکز غیر دولتی ارائه دهنده خدمات به مددجویان، خیریه و ۵۰ درصد دیگر مراکز خصوصی هستند.
رئیس بهزیستی خمین نیز در آیین بهره برداری از طرح های خدماتی و اقتصادی گفت: یک مرکزمددکاری، یک مرکز مشاوره، یک واحد تولیدی کفش و یک مرکز توانبخشی در خمین به مناسبت هفته بهزیستی افتتاح شد.
اسماعیل خانجانی افزود: مرکز مددکاری اجتماعی با محور توانمندسازی و اشتغال به منظور خروج از چرخه حمایت بهزیستی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این مرکز مددکاری خدمات آموزشی، مشاوره فردی و گروهی، ازدواج و تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانواده ارائه می دهند.
رئیس بهزیستی خمین گفت: ۴۶۷ پرونده زنان سرپرست خانواده در این نهاد حمایتی وجود دارد که ۱۰۵ پرونده به کلینیک های مددکاری و ۱۸۴ پرونده به مجتمع های غیر دولتی ارجاع داده شده است.
خانجانی تاکید کرد: محور فعالیت کلینیک های مددکاری و مشاوره توانمندسازی مددجویان است.
وی گفت: این مرکز مشاوره در زمینه های اعتیاد، تحصیلی، مشکلات رفتاری، اختلالات رفتاری و خانوادگی خدمات ارائه می دهد.
رئیس بهزیستی خمین بیشترین علت مراجعه به مراکز مشاوره را مشکلات بین فردی بیان کرد و افزود: نداشتن مهارت های زندگی علت مهم بروزمشکلات بین فردی است.
خانجانی، هدف از ایجاد کلینیک های مددکاری و مراکز مشاوره را بهبود سلامت روان جامعه دانست.
وی با اشاره به مرکز تولید کفش توسط معلولان خمین گفت: در این واحد تولیدی برای ۴۵ نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار فرصت اشتغال فراهم شده است.
رئیس بهزیستی خمین ادامه داد: این واحد تولیدی با اعتبار ۴۰۰دولتی میلیون ریال و ۵۰۰ میلیون ریال کمک خیران شهرستان راه اندازی شده است.
خانجانی تاکید کرد: توانمند سازی معلولان در ایجاد اشتغال ازسیاست های مهم این سازمان است.
وی در خصوص مرکز توانبخشی و آموزشی روزانه خمین گفت: این مرکز در زمینی به وسعت یکهزار متر و در هشت مرحله ساخته می شود.
رئیس بهزیستی خمین افزود: مرحله اول این مرکز توانبخشی تکمیل و بهره برداری شد و عملیات اجرایی مرحله دوم ویژه سالمندان نیز آغاز شده است.
خانجانی ادامه داد: در مرحله اول به معلولان جسمی و حرکتی و بیماران ام اس خدمات مددکاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، فرهنگی ، هنری و آموزشی ارائه می شود.
وی اظهار داشت: مرکز توانبخشی با ظرفیت ارائه خدمات به ۵۰ معلول جسمی و حرکتی و بیمار ام اس برای هشت نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که هفت هزار نفر زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند و این شهرستان دارای ۲ هزار و ۷۰۰ معلول جسمی و حرکتی است.
۷۲۷۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


اجتماعی


سازمان بهزیستی


نوبت دریافت


مستمری

نظرات بسته شده است.