از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 54287

138 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، به نقل از تارنمای تلویزیون ‘دنیا’ پاکستان، به درخواست ‘ثاقب نثار’ رئیس دادگاه عالی پاکستان، دولت این کشور رسما از اینترپل (پلیس بین الملل) خواست که ‘اسحاق دار’ وزیر پیشین دارایی را دستگیر کرده و به اسلام آباد بازگرداند.رسانه های پاکستان، ۱۹ تیرماه نوشتند که ‘اسحاق دار’ وزیر پیشین دارایی […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، به نقل از تارنمای تلویزیون ‘دنیا’ پاکستان، به درخواست ‘ثاقب نثار’ رئیس دادگاه عالی پاکستان، دولت این کشور رسما از اینترپل (پلیس بین الملل) خواست که ‘اسحاق دار’ وزیر پیشین دارایی را دستگیر کرده و به اسلام آباد بازگرداند.
رسانه های پاکستان، ۱۹ تیرماه نوشتند که ‘اسحاق دار’ وزیر پیشین دارایی کشور که این روز‌ها در لندن به سر می‌برد، از دولت انگلیس درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.
«اسحاق دار» وزیر پیشین دارایی پاکستان به اتهام فساد مالی، دارایی‌های بیش از درآمد، پولشویی و سوء استفاده از موقعیت دولتی تحت پیگرد قانونی بوده و دیوان محاسبات ملی پاکستان پرونده‌های مختلفی را علیه او در دست رسیدگی دارد.
«اسحاق دار» چند ماه پیش (از مهرماه سال گذشته) به بهانه مشکلات جسمی و بیماری از پاکستان خارج شد و به انگلیس رفت.
دادگاه ویژه دیوان محاسبات ملی پاکستان با توجه به حضور نیافتن اسحاق دار در جلسه‌های دادگاه او را فراری معرفی کرد.
همزمان با این تنش‌ها، روز گذشته ‘نواز شریف’ نخست وزیر پیشین پاکستان که حکم ١٠ سال زندان برایش صادر شده بود، به پاکستان بازگشت و به همراه ‘مریم نواز’ دخترش در فرودگاه لاهور بازداشت شد.
نواز شریف به فساد مالی متهم است و ماموران ستاد مبارزه با فساد دولتی (NAB) پس از بازداشت نواز شریف و دخترش در فرودگاه لاهور، آنها را با پروازی اختصاصی به اسلام‌آباد پایتخت این کشور منتقل کردند.
بر اساس این گزارش ها، نواز شریف به زندان مرکزی راولپندی که از آن به عنوان ‘ادیاله’ نام برده می شود، منتقل شده است.
آساق**۶۱۲۵**۱۳۳۷

انتهای پیام /*


سیاسی


احزاب پاکستان


اسحاق دار


پلیس بین الملل

نظرات بسته شده است.