از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 53779

132 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی خطرنگار، از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، همزمان با سفر دکتر سید کمال خرازی دبیر این ستاد به آلمان، دکتر میشاییل پاون (Michael Pauen) رئیس دانشکده ذهن و مغز برلین (School of Mind and Brain) در این بازدید که جمعی از مدیران و مسئولان این دانشکده و […]

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی خطرنگار، از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، همزمان با سفر دکتر سید کمال خرازی دبیر این ستاد به آلمان، دکتر میشاییل پاون (Michael Pauen) رئیس دانشکده ذهن و مغز برلین (School of Mind and Brain) در این بازدید که جمعی از مدیران و مسئولان این دانشکده و ستاد علوم شناختی نیز حضور داشتند، فعالیت ها و اقدامات این دانشکده را در حیطه های علوم شناختی و نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تشریح کرد.
این مقام علمی آلمان در ادامه گفت و گو و تبادل نظر با مدیران ارشد ستاد علوم شناختی، بر لزوم همکاری های مشترک در بخش های تحقیقاتی، تخصصی، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های آموزشی و همکاری میان مراکز تخصصی علوم شناختی دو کشور تاکید کرد.
وی افزود: توسعه همکاری های مشترک میان دانشکده ذهن و مغز برلین و دانشگاه های ایران به تقویت پایه های علمی و تخصصی میان مراکز و موسسات تحقیقاتی دو کشور در حوزه های علوم شناختی منجر خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نیز در این دیدار، اهداف و سیاست های راهبردی و حمایتی این ستاد در ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در سطح مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی ایران و گسترش همکاری های بین المللی در حوزه های علوم شناختی را تشریح و بر لزوم انتقال تجارب و یافته های علمی و تحقیقاتی میان محققان دو کشور و برگزاری دوره های آموزشی مشترک و اعزام گروه های تحقیقاتی به دو کشور تاکید کرد.
در این دیدار رئیس گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد علوم شناختی نیز به زمینه های تحقیقاتی مورد توجه ستاد از جمله در بخش های مدیریت رفتار اجتماع با استفاده از دانش شناختی، شناخت اجتماعی، روانشناسی شناختی، آموزش و پرورش شناختی و مطالعات بین فرهنگی اشاره کرد.
دکتر مجید نیلی همچنین نحوه جذب دانشجو، اعطای مدرک تحصیلی و نحوه مدیریت این دانشجویان را تبیین کرد.
در این دیدار، دکتر محمد تقی جغتایی مشاور ارشد ستاد علوم شناختی در امر آموزش نیز با معرفی ظرفیت های موجود در کشورمان از جمله در کلینیک مغز و شناخت و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، لزوم هدایت دانشجویان گروه پزشکی به سمت مطالعات علوم شناختی و زمینه هایی چون توانبخشی و بازتوانی شناختی را حائز اهمیت دانست.
دانشکده ذهن و مغز برلین تحت نظارت دانشگاه هومبولت/Humboldt و با مشارکت اساتیدی از موسسات فعال در حیطه علوم اعصاب شناختی آلمان شامل دانشکده های روانشناسی، فلسفه، بخش علوم رفتاری شناختی موسسه ماکس پلانک و بخش نورولوژی بیمارستان دانشگاهی شاریته برلین/ Charite فعالیت دارد. این دانشکده با جذب دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به مطالعاتی در خصوص ذهن و مغز می پردازد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با هیاتی از مدیران این ستاد برای شرکت در کنگره بین المللی علوم اعصاب اتحادیه اروپا به برلین سفر کرده است.
این کنگره ۵ روزه در هفته جاری با هدف ارائه مطالعات تحقیقات پژوهشی و تبادل تجارب و انتقال یافته های علمی و تخصصی با شرکت محققان و نخبگان کشورهای مختلف جهان و دست اندرکاران در حیطه علوم اعصاب پایه و بالینی و حوزه های علوم شناختی در برلین برگزار می شود.
علمی**۹۱۵۷*۲۰۱۷

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


روابط بین المللی


علوم شناختی


ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی

نظرات بسته شده است.