از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52953

85 بازدید

«هادی رضایی» روز یکشنبه در گفت و گو با خطرنگار، گفت: فهرست مقدماتی ورزشکاران اعزامی پیشتر در ۱۲ رشته ورزشی بسته شده و تنها در رشته بوچیا (ورزش توپی)، منتظر دریافت سهمیه «وایلد کارت» برای نخستین بار در این بازی ها بودیم که از سوی فدراسیون جهانی با اعزام تیمی از ایران موافقت شد.وی افزود: […]

«هادی رضایی» روز یکشنبه در گفت و گو با خطرنگار، گفت: فهرست مقدماتی ورزشکاران اعزامی پیشتر در ۱۲ رشته ورزشی بسته شده و تنها در رشته بوچیا (ورزش توپی)، منتظر دریافت سهمیه «وایلد کارت» برای نخستین بار در این بازی ها بودیم که از سوی فدراسیون جهانی با اعزام تیمی از ایران موافقت شد.
وی افزود: این رشته در گروه حمایتی قرار دارد و کمیته ملی پارالمپیک تلاش داشت تا این تیم اعزام شود.
بوچیا ورزش مخصوص بیماران فلج مغزی شدید، از یونان باستان سرچشمه گرفته و سال ۱۹۸۰ وارد کشور انگلستان شده است، امروزه این بازی که به یک رشته ورزشی تبدیل شده است، جای خود را در آوردگاه های پاراآسیایی و پارالمپیک باز کرده است. داشتن کنترل، دقت و تمرکز فراوان روی عضلات لازمه اصلی فعالیت در آن است. بازی بوچیا در بیش از۵۰ کشور جهان رواج دارد و فعالیت این رشته در ایران به همت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ فهرست کنونی ورزشکاران اعزامی را ۲۰۵ نفر عنوان کرد و گفت از این تعداد ۱۳۷ ورزشکار مرد و ۶۸ ورزشکار زن هستند.
رضایی اضافه کرد: ترکیب بیشتر رشته های اعزامی نهایی شده است، اما در ۲ رشته دوومیدانی و شنا احتمال ریزش و یا افزایش وجود دارد که پس از رکوردگیری طی روزهای آینده، در نهایت ۲۵ تیر ماه جاری فهرست می شود.
وی درباره ثبت نام نهایی کاروان اعزامی گفت: این ثبت نام در حال انجام است که تا پایان تیرماه نهایی می شود.
سومین دوره این بازی هااز ۱۲ تا ۲۱مهرماه امسال و با حضور سه هزار و ۵۸۹ ورزشکار از ۴۳ کشور قاره کهن و در ۱۸ رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.
ورزشی**۹۲۵۰**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


ورزش


باز یهای پاراآسیایی


بوچیا


ایران

نظرات بسته شده است.