از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52944

162 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، محمد سعیدی کیا روز شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قول داد افزایش ۴۰ هزار تنی سهمیه سیمان را در جلسه هیات امنای بنیاد به تصویب برساند.وی در خصوص استفاده از نیروهای بومی در طرح های اقتصادی بنیاد مستضعفان نیز گفت: این بنیاد هر طرحی را که […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، محمد سعیدی کیا روز شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قول داد افزایش ۴۰ هزار تنی سهمیه سیمان را در جلسه هیات امنای بنیاد به تصویب برساند.
وی در خصوص استفاده از نیروهای بومی در طرح های اقتصادی بنیاد مستضعفان نیز گفت: این بنیاد هر طرحی را که در مناطق مختلف کشور احداث می کند ۹۰ درصد نیروی انسانی طرح ها را از افراد بومی استفاده می کند و این موضوع سیاست این بنیاد است چرا که نیروهای متخصص بومی ارزانتر از نیروهای غیربومی هستند.
سعیدی کیا، اشتغال را مهمترین موضوع کشور عنوان کرد و بیان داشت: بانک سینا که ۸۰ درصد سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان است برای طرح های اشتغالزا وام ۱۸ درصد خالص پرداخت می کند در حالی که سایر بانک ها به ظاهر وام ۱۸ درصد سود می دهند اما در عمل سودشان ۲۳ درصد است.
او ادامه داد که این بانک به طرح های اشتغالزایی در روستاها و نواحی روستایی در عمل وام هشت درصد می دهد و پنج درصد سود آن را خود بنیاد و پنج درصد سود را نیز معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری تقبل کرده است.
به گفته رییس بنیاد مستضعفان، بانک سینا برای امسال تا ۲۵ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به هر استان می دهد و طرح های روستایی نیز تا سقف ۲ میلیارد تومان وام می توانند دریافت کنند.
سعیدی کیا افزود: بانک سینا در هر سال به یک طرح چهار میلیارد تومانی در هر استان نیز وام می دهد که اختیار این موضوع با شخص استاندار است.
وی مجموع طرح های روستایی کشور را که به تصویب رسیده اند ۲ هزار و ۵۰ مورد عنوان کرد و گفت: طرح اعطای وام به طرح های اشتغالزایی روستایی توسط بانک سینا از سال ۹۵ شروع شده است.
رییس بنیاد مستضعفان افزود: تاکنون صاحبان هزار و ۳۵۰ طرح وام خود را دریافت کرده اند و ۷۰۰ پروژه نیز به بهره برداری رسیده ضمن اینکه متوسط ارزش وام این طرح ها نیز ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
به گفته سعیدی کیا، وام ها به صورت مرحله ای متناسب با پیشرفت طرح ها پرداخت می شود و متولی کنترل پروژه ها نیز بنیاد علوی است.
او افزود که از کل وام های پرداخت شده فقط ۲ درصد معوقه داشته اند.
سعیدی کیا، کل طرح های مصوب استان کرمانشاه را ۱۰۶ طرح عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان در این استان جذب شده است.
به گفته سعیدی کیا، بانک سینا سالیانه ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار می دهد.
او بیان داشت که متوسط هر طرح ۶۰۰ میلیون تومانی برای ۱۲ نفر شغل ایجاد می کند به این معنا که سرانه اعتبار مورد نیاز برای شغل هر نفر ۵۰ میلیون تومان است.
وی تاکید کرد که با پول نفت کشور آباد نمی شود و این مغزها و دست های مردم است که یک کشور را آباد می کند.
رییس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنانش به امور خیریه این نهاد اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان با کمک شبکه بهداشت به ۷۰ هزار خانم باردار مستضعف که تغذیه مناسب ندارند سبد غذایی می دهند.
آنگونه که که بهرام تیموری رییس بنیاد مستضعفان کرمانشاه اعلام کرد این تعداد در استان هزار و ۳۰۰ نفر است.
سعیدی کیا ادامه داد: بنیاد مستضعفان با کمک بهزیستی و بنیاد مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول به بالای فاقد مسکن، خانه می سازد.
او آمار این گروه را در کشور ۱۴ هزار مورد اعلام کرد و گفت: با اینکه هر سال به این آمار اضافه می شود اما تاکنون به سه هزار خانواده مسکن واگذار شده است و طی چند سال آینده تمام این افراد نیز صاحب خانه خواهند شد.
۷۴۵۷/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


زلزله۹۶


سیمان


بنیاد مستضعفان

نظرات بسته شده است.