از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52632

102 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، بهمن مرادنیا عصر روز جمعه در حاشیه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان سقز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران تمایل زیادی برای بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز را دارد و برای این منظور رایزنی های لازم را از طریق کنسولی ایران در اقلیم کردستان […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، بهمن مرادنیا عصر روز جمعه در حاشیه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان سقز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران تمایل زیادی برای بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز را دارد و برای این منظور رایزنی های لازم را از طریق کنسولی ایران در اقلیم کردستان عراق انجام داده است.
وی اضافه کرد: ایران دوست دارد که همچنان که بازرچه های مرزی در شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد بازگشایی شده، این بازارچه نیز فعالیت خود را شروع کند و مردم این شهرستان بویژه مرزنشینان برای بهبود معیشت خود در ان مشغول فعالیت شوند.
وی یادآور شد: این رایزنی ها تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده و طرف عراقی آمادگی کافی برای برقراری رابطه اقتصادی و تبادل کالا در این مرز را ندارد.
استاندار کردستان گفت: یکی از مشکلات مهم این مرز وجود جاده خاکی به طول حدود ۴۵ کیلومتر در اقلیم کردستان عراق است که تمایل بازرگانان را برای تعامل اقتصادی در این مرز را کاهش داده است.
وی ابراز امیدواری کرد در سفر دیگری که به زودی به شهرستان سقز انجام می شود مساله بازگشایی بازارچه مرزی سیف به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
بازارچه سیف سقز بر اساس مصوبه هیات وزیران و به استناد ماده ۲۳ قانون مقررات صادرات و واردات در فروردین سال ۱۳۷۳ ایجاد شد و در سال ۷۵ کارهای عمرانی از جمله زیرساخت ها و محوطه سازی آن انجام و در سال ۷۷ با موافقت شورای عالی امنیت کشور تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
مرز سیف سقز در ۷۵ کیلومتری شهر سقز در مسیر مریوان در نزدیک روستای بسطام بخش سرشیو قرار دارد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه به منظور افتتاح چند طرح بیمارستانی و درمانی با استقبال استاندار کردستان، نماینده مردم بانه و سقز در مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان کردستان به شهرستان مرزی بانه و سقز سفر کرد.
در این سفر بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازی بانه که در زمینی به مساحت ۵۲ هزار متر مربع با ۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا در کنار بیمارستان قدیمی این شهر احداث شده به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت در این سفر علاوه بر بهره برداری از این بیمارستان از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌ های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان نیز قرار گرفت.
افتتاح ۲ کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان های بانه و سقز و دیدار با خانواده شهیدان قادرخانزاده از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان بود.
این پنجمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید به استان کردستان است.
استان کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در این استان سه بازارچه مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد فعال است.
سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
۳۰۲۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


بازارچه های مرزی


سیف سقز


کردسستان

نظرات بسته شده است.