از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52540

154 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، سیامک واحدی روز جمعه در مراسم افتتاح و بهره برداری از بیمارستان رازی بانه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، تعداد تخت های بیمارستانی در این استان یک هزار و ۹۶۴ تخت معادل ۱،۹ درصد سرانه کشوری بود.وی افزود: بعد از […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، سیامک واحدی روز جمعه در مراسم افتتاح و بهره برداری از بیمارستان رازی بانه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، تعداد تخت های بیمارستانی در این استان یک هزار و ۹۶۴ تخت معادل ۱،۹ درصد سرانه کشوری بود.
وی افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت و با افتتاح بیمارستان رازی بانه، تعداد تخت های بیمارستانی در استان کردستان به ۲ هزار و ۲۰۱ تخت افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعداد تخت های ویژه بیمارستانی در استان کردستان ۱۴۴ تخت بود که اکنون به ۲۳۹ تخت افزایش پیدا کرده است.
واحدی تاکید کرد: در هفته های آینده، تعداد تخت های ویژه بیمارستانی به ۳۴۵ مورد افزایش می یابد که با توجه به این مهم، می توانیم بیماران استان های همجوار را نیز پذیرش کنیم.
وی با بیان اینکه در جهان به ازای هر ۴۰۰ هزار نفر یک دستگاه ام آر آی وجود دارد، گفت: در استان کردستان به چهار مرکز ام آر آی نیاز است اما در حال حاضر هشت دستگاه فعال در استان داریم.
به گزارش خطرنگار، بیمارستان رازی بانه در زمینی به مساحت ۵۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در سه طبقه با زیربنای هشت هزار و ۶۲۱ مترمربع احداث شده و شامل بخش های کودک و مادر، جراحی و اور‍ژانس است.
ساخت این بیمارستان در سال ۹۳ آغاز شد و قرار بود جایگزین بیمارستان قدیمی صلاح الدین باشد اما با تاکید وزیر بهداشت، هر بیمارستان قدیمی نیز حفظ شده تا هر ۲ مرکز مجهز درمانی به مردم این شهرستان خدمات رسانی کنند.
به گزارش خطرنگار، دکتر قاضی زاده هاشمی روز جمعه در سفر به کردستان ضمن افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازی بانه از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان قرار می گیرد.
افتتاح کلینیک ویژه تخصصی شهرستان بانه و همچنین کلینیک ویژه تخصصی شهرستان سقز از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به شهرستان بانه در منزل ۶ نفر از شهدای شاخص این شهرستان حضور یافت ضمن دیدار و گفت و گو با خانواده محترم شهدا، از آنها دلجویی کرد.
این پنجمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید به استان کردستان است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارمین سفر خود به کردستان در ۲۰ ادریبهشت سال گذشته ۱۱ پروژه عمرانی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.
افتتاح سالن امتحانات دانشکده های پزشکی و بهداشت، افتتاح سالن مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آزمایشگاه و مرکز مهارت های بالینی دانشکده پیراپزشکی و مرکز سلامت از جمله برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به کردستان بود.
کلنگ زنی پژوهشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهره بردار درمانگاه، سایت اداری و ورودی مرکز پزشکی توحید سنندج از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
در سفر سوم وزیر بهداشت به کردستان نیز بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج در ۱۰ طبقه و با زیربنای ۵۴ هزار مترمربع، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری رسید.
در این سفر همچنین مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان ۳۲ تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.
۷۴۶۹/۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


بهداشت و درمان


بیمارستان رازی بانه


نظام سلامت

نظرات بسته شده است.