از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52438

127 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از دبیرخانه جشنواره تئاتر کُردی سقز، بر اساس مقررات تعیین شده شرط اصلی حضور در جشنواره ارائه متن کامل نمایشنامه به زبان کُردی است.آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره دیگری به هر عنوان شرکت داده شده باشد و هر گروه نمایشی دارای شرایط و ضوابط و مقررات صادره از سوی […]

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، از دبیرخانه جشنواره تئاتر کُردی سقز، بر اساس مقررات تعیین شده شرط اصلی حضور در جشنواره ارائه متن کامل نمایشنامه به زبان کُردی است.
آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره دیگری به هر عنوان شرکت داده شده باشد و هر گروه نمایشی دارای شرایط و ضوابط و مقررات صادره از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سراسر کشور می تواند داوطلب حضور در جشنواره باشد.
گروه های خارج از کشور با ارسال فیلم نمایش می توانند داوطلب حضور در جشنواره باشند البته می بایست ۲ نسخه از متن مورد نظر خود را تا ۱۵ مرداد امسال به دبیرخانه ارسال کنند.
طبق این فراخوان فرم درخواست و سه نسخه از اجرای کامل نمایش ها با کیفیت مطلوب صدا و تصویر حتما باید تا پنج آبان ماه ۲۰ روز قبل از آغاز جشنواره به دبیرخانه ارسال شده باشد.
به منظور تحول و دگرگونی در ساختار اجرایی جشنواره و تلاش برای ایجاد فضایی فرهنگی و توجه ویژه به اندیشه های فاخر هنری، جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.
توجه به ادبیات و زبان کُردی بعنوان پشتوانه ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت ها و ارزش های فرهنگی مناطق کُردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نوبه فرهنگ عامه برخی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم، کشف استعدادهای درخشان جوان در همه مقوله های هنر نمایش و حمایت برای شکوفایی و پرورش این استعدادها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
دبیرخانه جشنواره به گروه های راه یافته حداقل ۳۰ و حداکثر ۵۰ میلیون ریال ورودی پرداخت خواهد کرد و از سه کار برتر به انتخاب کارشناسان برای اجرا در شهرستان های دیگر تا سقف ۵۰ میلیون ریال حمایت می شود.
۲ کار برگزیده این جشنواره هم به انتخاب کارشناسان به دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شود.
علاقه مندان می توانند کارهای خود را به آدرس سقز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کردی ارسال کنند.
تلفن ۰۸۷۳۶۲۲۲۲۶۶ و نمابر ۰۸۷۳۶۲۲۲۲۷۰ هم راه های ارتباطی دیگر برای ارسال آثار و کسب اطلاعات مرتبط با برنامه های این جشنواره است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری ویژه شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.
پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از ۲۶ تا ۳۰ آبان در شهرستان سقز در استان کردستان برگزار می شود
۶۱۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره بین المللی


تئاتر کُردی


سقز

نظرات بسته شده است.