از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52393

118 بازدید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خطرنگار، رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که برای سومین بار در کشور توسط معاونت فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انجمن علمی جنین شناسی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی وعلوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خطرنگار، رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که برای سومین بار در کشور توسط معاونت فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انجمن علمی جنین شناسی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی وعلوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.
دبیرعلمی سومین رویداد ملی اینوتک در حوزه سلامت روز پنجشنبه در حاشیه آغاز به کار این رویداد در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، گفت: امروز، رویداد مشترک اینوتک و نمایشگاه مشترک فناوریهای نوین اینوتکس ۲۰۱۸ (رویدادی در حوزه فناوری و نوآوری علمی) را شاهد هستیم.
لادن گیاهی افزود: یک سال قبل، طرح برگزاری این رویداد ملی را به دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال کردیم و با توجه به اینکه مورد توجه وزارتخانه دور بعدی (دوم) برگزاری اینوتک به علت ساختار متفاوت و اجرایی قرار گرفت، وزارتخانه حمایت تمام قد خود را برای برگزاری سومین رویداد اعمال کرد.
وی توضیح داد: با سرلوحه قرار دادن این هدف و توجه به اینکه قصد داشتیم همگرایی را میان سازمانها، نهادها و دانشگاهها ایجاد کنیم، به سه محور رویداد شامل فناوری اطلاعات در سلامت، فرصت های کارآفرینی و نوآوری در امنیت و سلامت غذا و تغذیه و همچنین تجهیزات پزشکی و توانبخشی توجه کافی شد.
گیاهی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران برای محور فناوری اطلاعات، دانشگاه توانبخشی و بهزیستی در حوزه تجهیزات پزشکی و توانبخشی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محور فرصت های کارآفرینی و نوآوری به عنوان دانشگاههای همکار با این رویداد شرکت و همکاری کردند.
دبیر علمی اینوتک سلامت گفت: حمایت روسا و معاونان سازمانهای فناوری، مسئولان کارگروههای فناوری و رابطین اجرا در هر محور با توجه به ساختار رویداد نتیجه ای چون برگزاری ۱۲ پنل تخصصی و عمومی، ۱۳ کارگاه تخصصی بود که اینها نتیجه ۱۳۰ نشست و مذاکره با صاحب نظران در حوزه های علمی و فناوری و اجرایی است که در این رویداد طی سه روز آتی رونمایی می شود.
گیاهی افزود: برگزاری همزمان این رویداد با اینوتکس ۲۰۱۸ فرصت بسیار خوبی برای بهتر دیدن، بهتر دیده شدن و توسعه شبکه سازی برای صاحبان تجربه، صاحبان دانش و سرمایه گذاران است و امیدواریم دستاورد حضور تک تک افراد در این رویداد کاستی های ما را بپوشاند و ما را برای برگزاری رویدادهای تخصصی آتی بیش از پیش مصمم کند.
به گفته وی، رویداد اینوتک سلامت با هدف توسعه اکوسیستم کارآفرینی عملا آغاز شده است و مرحله شناسایی ارکان این اکوسیستم و ارتباط گیری با آنها با جدیت و امید در حال پیگیری است.
این رویداد ملی از روز ۱۴ تا ۱۶ تیرماه با حضور هسته ها و شرکت های فناور، دانشجویان و تیم های علاقه مند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست گذار حوزه سلامت، مدیران موفق شرکتهای دانش بنیان، شرکتهای بازارساز حوزه سلامت، سرمایه گذاران خطرپذیر، مدیران مراکز رشد سلامت و پارک های علم و فناوری حوزه سلامت در بوستان گفتگو برگزار می شود.
برندسازی در بین نهادهای تأثیرگذار و اکوسیستم کارآفرینی در تجاری سازی و فناوران در حوزه سلامت، شناسایی و جذب شرکت های فناور و هسته ها و تیم های کارآفرینِ دارای فناوری های نوظهور زود بازده و برتر در حوزه سلامت و معرفی هسته ها و شرکت های فناور جهت شرکت های زیر مجموعه، از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی تخصصی است.
اینوتک همچنین اهداف دیگری همچون برقراری ارتباط مستقیم با صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران خطرپذیر، افراد سیاست گذار و تأثیرگذار، فناوران و بازارسازان، مدیران موفق شرکت های دانش بنیان، مربیان و منتورهای با تجربه در حوزه سلامت و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری را دنبال می کند.
اجتمام ** ۱۰۹۵**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


اجتماعی


وزارت بهداشت


سلامت


اینوتک

نظرات بسته شده است.