از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52108

147 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، محسن صالح نیا روز چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی صاحبان صنایع فرش ماشینی در کاشان گفت: تمهیدهایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی اندیشیده شده و از جمله مواد اولیه مورد نیاز در تولید فرش ماشینی مانند پلی پروپیلن از این پس در بورس عرضه خواهد شد.وی افزود: واحدهای […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، محسن صالح نیا روز چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی صاحبان صنایع فرش ماشینی در کاشان گفت: تمهیدهایی در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی اندیشیده شده و از جمله مواد اولیه مورد نیاز در تولید فرش ماشینی مانند پلی پروپیلن از این پس در بورس عرضه خواهد شد.
وی افزود: واحدهای تولیدی با این اقدام می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را بدون واسطه خریداری کنند و همچنین ارز مورد نیاز برخی مواد اولیه که شرایط تولید آنها در داخل کشور امکان پذیر نیست، با هماهنگی بانک مرکزی تامین خواهد شد تا صنعت تولید فرش ماشینی در کشور با وقفه مواجه نشود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فرش ماشینی بخشی تاثیرگذار به ویژه در صنعت منطقه کاشان است که دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از فعالان این صنعت به کار گرفته و امید می رود تا ۲ ماه آینده نتیجه اقدام های صورت گرفته ملموس شود.
او با اشاره به صادرات بیش از ۳۵۰ میلیون دلار انواع فرش ماشینی از جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشورهای خارجی در سال گذشته اضافه کرد: بیشتر این صادرات از منطقه کاشان انجام شده است.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این نشست از اجرا نشدن بخشنامه های اقتصاد مقاومتی و معاون اول رئیس جمهوری از سوی سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.
محمود تولایی گفت: نباید گذاشت در شرایط اقتصادی کنونی کارفرما و کارگران دچار مشکل شوند اما تامین اجتماعی برخی واحدهای تولیدی منطقه را زمین گیر کرده و تعداد زیادی پرونده در این زمینه تشکیل شده است.
به گزارش خطرنگار، شماری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ماشینی منطقه کاشان در ادامه این نشست به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان مواردی را از جمله در زمینه مشکلات تامین ارز مواد اولیه و موانع صادرات فرش پرداختند.
بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می کنند.
کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


نساجی


فرش ماشینی


کاشان

نظرات بسته شده است.