از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52049

139 بازدید

به گزارش خطرنگار، قرار است بر اساس برنامه اعلام شده، ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به کره شمالی سفر کند او قرار است در این سفر با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی درباره اجرای توافق سران دو کشور در سنگاپور گفت و گو خواهد کرد.در حالی که هنوز رایزنی ها شروع نشده […]

به گزارش خطرنگار، قرار است بر اساس برنامه اعلام شده، ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به کره شمالی سفر کند او قرار است در این سفر با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی درباره اجرای توافق سران دو کشور در سنگاپور گفت و گو خواهد کرد.
در حالی که هنوز رایزنی ها شروع نشده است رسانه های آمریکایی تبلیغات ضد کره شمالی را شروع کرده اند در گزارش رسانه های غربی آمده است «کره شمالی در حال وسعت بخشیدن به تاسیسات موشکی خود است».
از سوی دیگر ‘جان بولتون’ مشاور تندرو و محافظه کار دولت ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا طرحی ارایه کرده است که بر اساس یک زمان بندی، کره شمالی برنامه هسته ای تسلیحاتی اش را رها کند.
به نظر می رسد که آمریکا همراه با فشارهای اقتصادی و تحریم ها، از اهرم های فشار دیپلماتیک علیه کره شمالی نیز در حال بهره گیری است و تبلیغات گسترده ای علیه برنامه هسته ای نظامی این کشور به راه انداخته است.
افزون بر این قرار است توکیو نیز این هفته به محور دیپلماسی تبدیل شود و ‘کانگ کیونگ وا ‘ وزیر خارجه کره جنوبی بزودی راهی ژاپن خواهد شد.
به نظر می رسد وزیران خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی قصد دارند درباره جزییات سفر ‘پمپئو’ به کره شمالی بعد از دیدار وی از ‘پیونگ یانگ’ رایزنی هایی داشته باشند ژاپن و کره جنوبی از آمریکا خواسته اند تمامی مسایل و جزییات مربوط به ارتباط با کره شمالی را در اختیار این کشورها قرار دهد.
این در حالی است کره جنوبی و ژاپن سطح آماده باش نظامی خود را با کاسته شدن از تنش ها در شبه جزیره کره کاهش داده اند و در انتظار نتایج دیدار پمپئو هستند.
وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که رایزنی ها با ژاپن برای سفر وزیر خارجه این کشور در جریان است و انتظار می رود وزیر خارجه آمریکا این کشورها را در جریان رایزنی هایش با کره شمالی پس از سومین سفر به این کشور قرار دهد.
اصلی ترین محور مذاکرات بازیگران منطقه ای و آمریکا در این روزها، اجرای برنامه خلع سلاح اتمی کره شمالی است به شکلی که بتوان آن را مورد راستی آزمایی و تایید قرار داد و قابل برگشت نباشد.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


کره جنوبی


کره شمالی


آمریکا

نظرات بسته شده است.