از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51714

75 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، این مراسم عصر دوشنبه در گرگان با ارتباط اینترنتی تصویری در ایستگاه راه‌آهن با حضور مسوولان استانی و نماینده شرکت راه‌آهن روسیه برگزارشد.مدیر کل راه‌آهن شمال شرق ۲ گلستان در حاشیه این مراسم گفت: در گلستان این پروژه از ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون تا گرگان و از گرگان تا ایستگاه راه‌آهن گلوگاه […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، این مراسم عصر دوشنبه در گرگان با ارتباط اینترنتی تصویری در ایستگاه راه‌آهن با حضور مسوولان استانی و نماینده شرکت راه‌آهن روسیه برگزارشد.
مدیر کل راه‌آهن شمال شرق ۲ گلستان در حاشیه این مراسم گفت: در گلستان این پروژه از ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون تا گرگان و از گرگان تا ایستگاه راه‌آهن گلوگاه برقی می شود.
محمدرضا قربانی اظهار داشت: همه بارهایی که از اینچه‌برون وارد می‌شود از طریق مسیر شمال کشور به آبهای خلیچ فارس و ترکیه فرستاده خواهد شد.
وی بیان کرد: با اجرای این پروژه فرصت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بندرخشک اینچه برون ایجاد می شود.
به گزارش خطرنگار، طرح برقی سازی و ارتقای راه آهن اینچه برون به گرمسار با هدف افزایش ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی به عنوان یکی از طرح های با اهمیت در توسعه دو کشور ایران و روسیه مطرح است.
اجرای این طرح با تصویب هیات وزیران در دستور کار راه آهن قرار گرفت.
این طرح شامل بسته های کاری برقی سازی مسیر، تامین لکوموتیوهای برقی، ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتی لکوموتیو، اصلاح مسیر و توسعه خطوط ایستگاه ها، ارتقای سیستم علائم و ارتباطات و تامین ماشین آلات نگهداری شبکه برق است.
طول مسیر اینچه برون -گرمسار ۴۹۵ کیلومتر و دارای ۳۲ ایستگاه ، ۹۵ تونل و یکهزار و ۵۰۰ پل و آبرو است که براساس اهداف از پیش تعیین شده سرعت قطار باری پس از اجرای طرح ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و سرعت قطار مسافربری بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
براساس تفاهم همکاری‌های حمل ونقلی ایران و روسیه در پایان هشتمین اجلاس همکاری‌های حمل ‌و نقلی دو کشور که در آبان ماه ۹۵ میان دو کشور امضا شد، قرارداد برقی کردن خط‌ آهن گرمسار- اینچه‌برون منعقد و مقرر شد این پروژه از محل اعتبارات دولتی روسیه تأمین مالی شود.
به گزارش خطرنگار، اجرای طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار برای آبادانی، ایجاد اشتغال و توسعه منطقه و استان گلستان مهم است.
منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران است که با راه اندازی آن در سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین نیز امتداد پیدا کرد.
۳۰۹۱/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


راه آهن


برقی کردن


اینچه برون


گرمسار

نظرات بسته شده است.