از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51571

99 بازدید

به گزارش خطرنگار، توسعه و برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون از جمله طرح های مشترک ایران و روسیه است که با پشتوانه ۱,۲میلیارد یورویی دولت روسیه اجرا می شود.مدت اجرای این خط ‌به طول ۴۳۰ کیلومتر ۴ ساله بوده و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین […]

به گزارش خطرنگار، توسعه و برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون از جمله طرح های مشترک ایران و روسیه است که با پشتوانه ۱,۲میلیارد یورویی دولت روسیه اجرا می شود.
مدت اجرای این خط ‌به طول ۴۳۰ کیلومتر ۴ ساله بوده و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود.
این خط آهن در مرز اینچه برون به راه آهن بین المللی ایران – ترکمنستان – قزاقستان متصل می شود.
براساس اعلام استانداری گلستان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح وزیر راه آهن روسیه و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به همراه استانداران مرتبط حضور داشته و به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ در گرگان نیز برگزار می شود.
همزمان با برقی ‌سازی این مسیر، علائم گذاری و اصلاح تونل‌ها از نظر فضای مورد نیاز برای عبور واگن‌های روسی نیز انجام می‌شود.
براساس تفاهم همکاری‌های حمل ونقلی ایران و روسیه در پایان هشتمین اجلاس همکاری‌های حمل ‌و نقلی دو کشور که در آبان ماه ۹۵ میان دو کشور امضا شد، قرارداد برقی کردن خط‌ آهن گرمسار- اینچه‌برون منعقد و مقرر شد این پروژه از محل اعتبارات دولتی روسیه تأمین مالی شود.
به گزارش خطرنگار، اجرای طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار برای آبادانی، ایجاد اشتغال و توسعه منطقه و استان گلستان مهم است.
منطقه مرزی اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان، محل پیوند راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران است که با راه اندازی آن در سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور، خط آهن منطقه تا چین نیز امتداد پیدا کرد.
۱۶۴۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


راه آهن


رقی سازی


اینچه برون


گرمسار

نظرات بسته شده است.