از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51311

102 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، حمید ضیایی پرور عصر شنبه در مراسم نکوداشت سالروز هفتاد و ششمین سال تولد استاد علی اکبر فرهنگی که با حضور اساتید و دانشجویان در کتابخانه ملی برگزار شد ضمن تبریک تولد ایشان گفت: استاد فرهنگی تنها یک استاد، معلم یا مولف نیست، بلکه شاگردانی که او در نیم قرن […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، حمید ضیایی پرور عصر شنبه در مراسم نکوداشت سالروز هفتاد و ششمین سال تولد استاد علی اکبر فرهنگی که با حضور اساتید و دانشجویان در کتابخانه ملی برگزار شد ضمن تبریک تولد ایشان گفت: استاد فرهنگی تنها یک استاد، معلم یا مولف نیست، بلکه شاگردانی که او در نیم قرن اخیر تربیت کرده است اکنون در رده های مختلف مدیریتی در کشور مشغول کار و فعالیت هستند.
وی با اشاره به ابعاد وجودی و ویژگی های شخصیتی استاد فرهنگی، مثبت نگری و صلح جویی و آرامش ذهنی را از خصوصیات بارز استاد برشمرد.
ضیایی پرور گفت: بررسی زندگی علمی و تحصیلی او نشان می دهد که روح جستجوگر و ناآرام و درعین حال خستگی ناپذیری دارد روحی که علیرغم گذشت بیش از نیم قرن از اتمام دوران تحصیلات کارشناسی او، هنوز پرتلاطم است.
وی همچنین افزود: استاد فرهنگی از مدیریت و ارتباطات شروع کرده و به ادبیات و تاریخ و جامعه شناسی سرزد و وارد عرصه عرفان و فلسفه هم شد.
رئیس دفترمطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به تحصیل استاد فرهنگی در آمریکا و تحصیلات عالیه وی، گفت: عشق به میهن و مردم و هموطنان باعث شد که استاد به کشور بازگردد و در خدمت دانشگاه و دانشجویان ایران باشد.
ضیایی پرور دیگر ویژگی استاد فرهنگی را روش شیرین تدریس برشمرد و گفت: آنچنان او با ظرافت و عشق نکات پیچیده و فنون علمی در رشته های ارتباطات و مدیریت را برای دانشجویان بیان می کند که گاه دانشجویان گذشت زمان را حس نمی کنند و مدت ها پای درس استاد می نشینند.

** ماندگاری رشته ارتباطات و رسانه به شکل امروزی مدیون استاد فرهنگی است
در ادامه این مراسم یکی از استاد و دانشجویان گذشته استاد فرهنگی نیز با اشاره به ویژگیهای او گفت: اگر یک عمر تلاش و کوشش استاد نبود رشته ارتباطات و رسانه امروز اینگونه وجود نداشت و امروز شاهد پرورش این تعداد دانشجو حرفه ای و متخصص در این رشته نبودیم.
اکبر نصراللهی اضافه کرد: یادگاری او ماندگاری آموزش ها و تدریس جامع و کامل وی است که هرگز از ذهن اساتید علوم ارتباطات و دانشجویان این رشته بیرون نخواهد رفت.

** استاد فرهنگی راه و رسم زندگی به انسان می آموخت
یکی دیگر از دانشجویان استاد فرهنگی که هم اکنون به عنوان مدیر گروه بانوان رشته ارتباطات در دانشگاه مشغول فعالیت است، گفت: استاد شخصا نه تنها روش تدریس و آموزش ارتباطات بلکه روش و راه و رسم درست زندگی کردن را به انسان می آموزد.
افسانه مظفری افزود: او معلم علم واخلاق است و همواره روحیه تلاش و کوشش مضاعف را به انسان در کلاس های خود منتقل می کند.
به گفته وی استاد فرهنگی نمونه یک انسان مهربان، کم توقع، خاکی، با تجربه، فعال است.
وی تاکید کرد: اگر امروز استاد به این درجه از موفقیت و سربلندی رسیده است نشانگر وجود یک همسر مهربان در کنار او و همراه و همدم وی است که جا دارد از این همسر فداکار و مهربان و حامی نیز قدردانی شود.
در ادامه رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران غرب با بیان اینکه استاد فرهنگی نه تنها پدر رشته مدیریت و رسانه است ، گفت ایشان پدر همه دانشجویان و اساتید ارتباطات و رسانه نیز محسوب می شود.
سارا محمدپور تاکید کرد: بطور یقین ما امروز در محضر استاد درس پس می دهیم چرا که همه دانشجویان به نوعی خود را مدیون زحمات و درس آموزی های استاد فرهنگی می دانند.
فراهنگ ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


ارتباطات


استاد فرهنگی


تولد

نظرات بسته شده است.