از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51271

156 بازدید

به گزارش خطرنگار، تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: بیماران دیالیزی و پیوند کلیوی هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.این وزارت خانه در ادامه هشدار دارد: شرایط بیماران دیالیزی و پیوند کلیه خطرناک شده و درگیری های اخیر در ساحل غربی (بندر الحدیده) اوضاع را بغرنج تر […]

به گزارش خطرنگار، تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: بیماران دیالیزی و پیوند کلیوی هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.
این وزارت خانه در ادامه هشدار دارد: شرایط بیماران دیالیزی و پیوند کلیه خطرناک شده و درگیری های اخیر در ساحل غربی (بندر الحدیده) اوضاع را بغرنج تر کرده است.
تاکنون یکهزار و ۲۰۰ شهروند یمنی که دچار نارسایی کلیه بوده اند، جان باختند.
‘مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن نیز پیشتر گفته بود: بیم آن دارم تشدید تنش ها در بندر الحدیده پیامدهای سیاسی و انسانی خطرناکی در پی داشته باشد.
لیز گراندی’ مسئول هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد نیز درباره خطر فجایع انسانی در الحدیده یمن اعلام کرده بود: صدها هزار غیرنظامی در این بندر در معرض خطرات جدی قرار دارند و ۲۵ درصد از کودکان آن از سوء تغذیه حاد رنج می برند.
در همین حال، سازمان بهداشت جهانی نیز هشدار داد حمله نیروهای ائتلاف سعودی به شهر الحدیده، زندگی ۲ میلیون و۶۰۰ هزار نفر را به خطر می اندازد.
الحدیده دومین بندر بزرگ یمن در دریای سرخ، تنها راه ارتباط دریایی مردم تحت محاصره این کشور با جهان خارج است.
این بندر همچنین تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و ۷۰ درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.
نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات از ۲۳ خرداد ۹۷ با وجود هشدارهای سازمان‌های بین ‌المللی درخصوص به خطر افتادن جان غیرنظامیان در شهر بندری الحدیده، حمله به آن را آغاز کردند.
با وجود حملات سنگینی که ائتلاف عربی با حمایت غرب و آمریکا به الحدیده انجام می دهد اما این ائتلاف نتوانسته است این بندر را اشغال کند.
شبس**۹۳۶۳**۱۹۱۷

انتهای پیام /*


سیاسی


یمن


بیماران کلیوی


ائتلاف عربی

نظرات بسته شده است.