از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51236

69 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد شریعتمداری امروز- شنبه- در حاشیه دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با نمایندگان اتحادیه های اصناف کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح مجلس برای تشکیل وزارت توسعه صادرات افزود: همه طرح هایی که در مجلس مطرح می شود زیر نظر معاونت پارلمانی بررسی و […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمد شریعتمداری امروز- شنبه- در حاشیه دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با نمایندگان اتحادیه های اصناف کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح مجلس برای تشکیل وزارت توسعه صادرات افزود: همه طرح هایی که در مجلس مطرح می شود زیر نظر معاونت پارلمانی بررسی و نظر دولت پرسیده می شود از این رو باید منتظر نظر دولت ماند.
وی ادامه داد: اگر لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی به تصویب برسد بخش عمده مشکلات اصناف کشور حل شده و از فشارها کاسته می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: گران بودن تأمین مالی فعالیت های تولیدی در صنوف به عنوان یک معضل مطرح است، امسال در قانون بودجه مجلس با کمک نمایندگان رقمی را در تبصره ۶ و ۱۸ پیش بینی کردیم که در صورت تخصیص از طریق خزانه می توانیم منابعی را در اختیار سیستم بانکی قرار دهیم که با نرخ سود ترجیحی فعالیت های تولیدی را تأمین مالی کنند.
شریعتمداری درباره برخی مسائل مربوط به تامین اجتماعی یادآورد شد: برای برخی مشکلات این حوزه باید قانونگذاری شود و برخی با اصلاح قانون تأمین اجتماعی و برخی هم با اصلاح رفتارهای مسئولان تأمین اجتماعی قابل حل است، ضمن اینکه بخشی هم تفاهم میان اصناف و دولت است البته ممکن است مأموران رسیدگی جدی نکنند که رئیس مجلس تأکید کرد این موضوع پیگیری شود.
وی تصریح کرد: در این نشست همچنین درباره مقررات و بحث سیاست های پولی و ارزی نظراتی داده شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شرایطی که تحریم در کمین کشور است باید به این موضوعات به صورت دائم رسیدگی کنیم همچنین صادرات غیرنفتی را مدنظر قرار دهیم و به پیمان های صادراتی توجه کنیم.
شریعتمداری اظهار داشت: قرار است در هفته جاری شبکه ای موازی با بورس برای ثبت اینترنتی محصولات صادراتی کشور ایجاد شود که واردکننده و صادرکننده درباره تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید ارتباط داشته باشند.
وی گفت: همواره اصناف و بازاریان به عنوان همراهان نظام انقلاب اسلامی در کنار دولت ها بوده و تلاش کرده اند چهره مثبت و مفیدی در روابط خود با مردم بر جای گذاشته و کمک کنند تا مشکلاتی که دشمن به وجود می آورد، دفع شر شود.
سیام*۹۱۲۱*۳۰۶۱*۱۷۲۴

انتهای پیام /*


سیاسی


شریعتمداری


دولت


ثبت اینترنتی محصولات

نظرات بسته شده است.