از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51040

147 بازدید

باکو – به گزارش خطرنگار، ، سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی، پیش از اجرای این نمایش توسط هنرمندان ایرانی، گفت : تئاتر بعنوان یک حوزه هنری در طول تاریخ پیوند بیشتری با مردم و انسان ها داشته و بهترین فرصت تعامل بوده است . وی افزود: فرهنگ […]

باکو – به گزارش خطرنگار، ، سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی، پیش از اجرای این نمایش توسط هنرمندان ایرانی، گفت : تئاتر بعنوان یک حوزه هنری در طول تاریخ پیوند بیشتری با مردم و انسان ها داشته و بهترین فرصت تعامل بوده است .
وی افزود: فرهنگ ، هنر و ادبیات مشترک مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان موجب شده است که تئاتر از سوی هنرمندان بصورت مشترک اجرا شود و همکاری در این حوزه ادامه یابد .
وی در بخشی از سخنان خو د با اشاره به دستآوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه هنری از جمله تئاتر گفت : در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار هنرمند در حوزه تئاتر فعال بوده و رشته تئاتر در ۲۸ مرکز آموزشی تدریس می شود .
حسینی خاطرنشان کرد : در ماه گذشته فقط در سالن های هنری تهران ۱۳۰ تئاتر و ظرف یک ماه بیش از ۴۰۰ تئاتر در سراسر ایران روی صحنه رفته است .
به گفته وی ظرف یک سال بیش از ۱۲ جشنواره مختلف مربوط به حوزه تئاتر در ایران برگزار می شود .
«علی قسمت لالایف» رییس تئاتر موزیکال جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به علاقمندی هنرمندان تئاتر کشور آذربایجان با همکاران ایرانی ، خاطر نشان کرد: علاقمندان تئاتر جمهوری آذربایجان یک ماه پیش در جریان جشنواره بین المللی «شکی» این کشورفرصت آشنایی نزدیک با گروه تئاتر بندر عباس ایران داشتند .
وی با اشاره به همکاری های هنرمندان جمهوری آذربایجان و ایران و حضور متقابل گروه های تئاتر دو کشور درجشنواره های بین المللی هنری ، آن را برای تعمیق تعامل فرهنگی و هنری دو کشور موثر توصیف کرد .
هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایحان به همت رایزتی فرهنگی کشورمان در باکو از ششم تا دهم تیر ماه در باکو و گنجه برگزار می شود.
خاورم ** ۳۳۷** ۱۵۷۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


جمهوری آذربایجان


ایران

نظرات بسته شده است.