از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50999

104 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: گاهی اشخاصی، گروه هایی مشکلات اقتصادی برای شما درست می کنند گرانی بر شما تحمیل می کنند وضع بازار شما را به هم می ریزند. ** خداوند ملت ایران را امتحان می کندصدیقی در این […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: گاهی اشخاصی، گروه هایی مشکلات اقتصادی برای شما درست می کنند گرانی بر شما تحمیل می کنند وضع بازار شما را به هم می ریزند.

** خداوند ملت ایران را امتحان می کند
صدیقی در این باره افزود: مرزبانان شما را به شهادت می رسانند نیروهای حامی مظلوم را در سوریه به شهادت می رسانند مشکلات بدنی پیدا می کنید مریض می شوید در تصادفات مصدوم می شوید این یک بخش امتحان الهی است خدا در وضعیت اقتصاد کلاس برای شما قرار داده است دارد امتحان می کند حواسمان باشد.
وی درباره امتحانات الهی به امتحان سیاسی اشاره کرد و گفت: دنیا شما را مورد هجمه همه جانبه قرار می دهد صهیونیست ها مرتب بمباران تبلیغاتی می کنند بمباران نظامی می کنند شما از اینها اذیت می شنوید مرتب نیش تون می زنند مرتب دردمندتان می کنند.

** از احتکار بپرهیزید که هدف دشمن همین است
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بی دین ها مشرکین بی خدایان موج های سهمگین ایجاد می کنند تا شما را نابود کنند ناامید کنند شما را متزلزل کنند اما چاره و نسخه ای که درمان دردها شماست اگر اهل صبر باشید یعنی انفعال پیدا نکنید به خریدن روی نیاورید احتکار نکنید خودتان را بدبخت نکنید با دست خودتان دشمن را بر خودتان مسلط نکنید دشمن همین را می خواهید صبر داشته باشید.
وی اضافه کرد: اکنون که دشمن می خواهد شما را حریص کند شما هر چه دارید در شرایط عادی هم بنا نبود برای بازار عرضه کنید، بیایید برای خدا عرضه کنید شهدا خونشان را دادند شما مال خودتان را بدهید چرا در این شرایط به دشمن کمک کنید چرا شهدای خودتان را ناراضی کنید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مملکت شما مملکت شهدا است کشور ایثار و مال و جان است مقاومت کنید هیجانی نشوید مرعوب نشوید اینقدر به دنیا نچسبید این قدر خدا را فراموش نکنید گره ها به دست خدا باز می شود چرا به همدیگر بی رحمی می کنید.
صدیقی ادامه داد: کنار صبر، تقوا است. ملاحظه خدا، محور قرار دادن رضای خدا، ببینید چه کنید خدا راضی می شود این قدر با خدا نامهربانی نکنیم خدا با ما مهربانی می کند.
وی گفت: حادثه هفتم تیر ابعاد تاریخی دارد دانشگاه است درس های همیشگی دارد و متناسب با هر فضایی مثل حادثه کربلا می توانند درس بگیرند از یک طرف ما دشمن داریم و بدانید که دشمن ما بی رحم است او بنا دارد تمام سنگرهای عزت شما ، مقاومت شما و زندگی شما را ویران کند.
امام جمعه تهران افزود: عزیزانی که دشمنان ترور کردند جز خدمت جز نثار جان و مال شب و روز نمی شناختند به جرم خدمت شان این ها را شهید کردند دشمنانی داریم که خدمت گزاران ما را تحمل نمی کنند.

** نفوذی دشمن تنها در دهه ۶۰ وجود نداشت امروز هم نفوذی ها هستند
صدیقی اظهار داشت: نفوذ همیشه خطر بوده است آیت الله بهشتی به دست چه کسی شهید شد آیا رژیم صهیونیستی کسی را فرستاد یا نفوذی ها شهید کردند؟
وی خاطر نشان کرد: آن روز نفوذی مزدوری بود دشمن بود تظاهر دوستی کرده بود تا زمینه پیدا کند یک چنین ضربه سنگینی را که از دیدگاه دشمن دستگاه مدیریت کشور را به کلی باید فلج می کرد آیا امروز هم نفوذی هم داریم بله داریم.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که تحریم فشار ظالمانه است، تاکید کرد: جنگ روانی در سه جبهه مطرح است یکی تهمت است شایعه پراکنی است ایجاد بی اعتمادی در میان مردم است در این جنگ یک بخش شبکه های مجازی هستند ماهواره های سهمگین دشمنان بین المللی ما هستند کارهای هنری تبلیغاتی می کنند یک عده هم در داخل کشور نفوذی هستند که مرتب می خواهند افراد قابل اعتماد شما را از چشم بیندازند.
صدیقی از نفوذ ادراکی سخن گفت و افزود: شرایطی به وجود می آورند که از تریبون های خودتان مطلب را دیر باور می کنید اگر شبکه بیگانه نکته ای را گفت در جان شما می نشیند این خطرناک است.
وی از نفوذ معرفتی و نفوذ شناختی یاد کرد و گفت: این نفوذها خطرناک ترین تاکتیک دشمن برای بر هم زدن ماست یعنی کاری می کنند که شما منکر را معروف و معروف را منکر تلقی کنید.
صدیقی افزود: مساله موشک وسیله دفاعی ماست یک روزی بود که تهران در تیررس موشک های بعثی ها و اجانب غربی و شرقی بود شوش، دانیال، دزفول موشک می زدند کسی امنیت نداشت امروز هزاران موشک در زیرزمین ها داریم امروز با موشک ما می بینید که اسراییل پیام می دهد که شما نزنید ما هم نمی زنیم.
وی افزود: اقتدار علمی ما، اقتدار هسته ای ما جزو مولفه های قدرت ماست دنیا ما را به حساب نمی آورد حاضر به مذاکره با ما نبود ولی تا دیدند جوان های ما این غنی سازی ۲۰ درصدی را تامین کردند راکتور تهران را تامین کردند به تکاپو افتادند و توافق غیر متوازن عاقبت به شر بر ما تحمیل کردند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آنچه که موجب استقلال ماست استغناء ماست تا ما احتیاج داریم نمی توانیم مستقل باشیم نمی توانیم هویت دینی خودمان را حفظ کنیم و تا در علم پیشرفت نکنیم نمی توانیم مستغنی باشیم.

** یک عده پیشرفت جهشی علم در ایران را تهدید می دانند
صدیقی خاطر نشان کرد: ما باید قله های علم را فتح کنیم یک چنین موقعیتی که سر سفره دانش و زیر پرچم پیشرفت های جهشی جوانان های ما پیش آمده یک عده این را تهدید تلقی کردند.
وی به حضور ایران در منطقه و دفاع از مظلومان اشاره کرد و گفت: اولا لازمه وجدان بشری است و دوم لازمه متدین بودن است تبعیت از قرآن کریم است. مساله داعش سوریه و عراق نبود آتشی بود که برای ما روشن کرده بودند.
امام جمعه موقت تهران به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: تاکنون فتنه ۸۸ آهنگ خاص خودش را داشت مردم هم بعد از مدتی تجربه قضیه را به دست آوردند ارکان انقلاب و توده مردم در صحنه برابر قانون و انقلاب نبودند عده ای خاص بودند از خارج الهام می گرفتند یک کار هدایت شده و حساب شده ای بود اما در جریان آشفتگی بازار، -بازاری ها خودشان بانی انقلاب هستند.-

** مشکلات اقتصادی معلول تحریم نیست، حاصل بی توجهی به ندای رهبر معظم انقلاب است
صدیقی افزود: مشکلات اقتصادی جدی برای ما پیش آمده است که این معلول تحریم نیست معلول بی توجهی و بی اعتنایی به ندای رهبر معظم انقلاب است که بیش از ۱۰ سال است که هر سال مساله اقتصاد در اولویت مسوولان مطرح می کند اما مسوولان ما بی توجهی کردند و در این مدت در انتظار برجام نشستند انگیزه نداشتند جهادی عمل نکردند تا این که کار به اینجا رسید مردم به حق در فشار هستند.
وی اظهار داشت: مردمی در شرایطی قرار گرفتند نمی دانند چه کنند استخوان لای گلوست نه می توانند بالا بیاورند و نه می توانند قورت بدهند این فشار را مسوولان بدانند لمس کنند لبخند نزنند با مردم همدردی کنند درد مردم را بفهمند با مردم در رفع مشکلات هماهنگ باشند.
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: فشار یک واقعیت است مردم با بصیرت می دانند فشار از کجاست و سوء مدیریت از کجاست باید این مشکل حل بشود و راه حل هم دارد اگر مسوولی کارایی ندارد زود کابینه خود را ترمیم کنید.

** مسئولان باید به دردها برسند اگر نرسند فردا دیر است
صدیقی تاکید کرد: کارگاه های تولیدی تعطیل می شود بازار به هم می ریزد از یک طرف هم انباشت نقدینگی بی سابقه است در هیچ دولتی این قدر نقدینگی متراکم نبوده است آقایان چشم روی چشم گذاشتند. کاری کردند؟
وی تصریح کرد: مساله ارز به دست کی بالا و پایین می شود اینها را مردم می دانند باید به دردها برسند اگر نرسند فردا دیر است.
سیام**۱۷۵۱ ** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


سیاسی


حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی


نماز جمعه تهران


امتحان الهی

نظرات بسته شده است.