از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50931

98 بازدید

به گزارش خطرنگار، روح الله منوچهری روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امر کتاب و کتابخوانی از دیرباز در توصیه همه بزرگان علمی و دینی ما بوده است و وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی ترویج امر خواندن است. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: این موضوع هم اکنون در اولویت […]

به گزارش خطرنگار، روح الله منوچهری روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امر کتاب و کتابخوانی از دیرباز در توصیه همه بزرگان علمی و دینی ما بوده است و وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی ترویج امر خواندن است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: این موضوع هم اکنون در اولویت کاری حدود ۲۳۰ کتابخانه عمومی فعال در استان است.
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی امسال هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در دست اجرا دارد، ابراز داشت: برنامه های اجرایی این جشنواره از خرداد ماه آغاز شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس عنوان کرد : از میان ۷۳۰ اثر برگزیده در حوزه سیره رضوی هفت عنوان کتاب برای همه گروه های سنی اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انتخاب شده است.
منوچهری هدف از برگزاری این جشنواره کتابخوانی را آشنایی مردم با سبک و سیره ائمه اطهار خواند و اظهار داشت : کتابهای جشنواره به صورت کتاب، فایل صوتی و پی دی اف در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد؛ همچنین افرادی که به صورت آنلاین در این جشنواره شرکت کنند، به دلیل توجه به امر صرفه جویی در کاغذ، با پاسخ به ۱۸ سوال از ۲۰ پرسش در قرعه کشی شرکت داده می شوند.
منوچهری با اشاره به اینکه استان فارس پارسال با مشارکت ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر رتبه دوم کشور را از نظر شمار شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی به دست آورد گفت: پارسال ۳۱۳ نفر جایزه یک میلیون ریالی و به هشت خانوار از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ هدیه اهدا شد و امسال نیز جوایز ارزنده ای برای شرکت کنندگان درنظر گرفته شده است.
۷۳۷۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب


جشنواره رضوی


کتابخانه عمومی

نظرات بسته شده است.