از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 50237

714 بازدید

به گزارش خطرنگار، این رسانه ها روز شنبه افزودند: این هیات شامل ‘جوزف فوتیل’ فرمانده بخش مرکزی ارتش، ‘جون رود’ دستیار وزیر دفاع، ‘پل فونک’ فرمانده نظامیان آمریکا در عراق و سوریه و ‘جیمی جرارد’ فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در عراق و شماری دیگر از افسران ویژه این کشور نیز بودند.این هیات پس از گشت […]

به گزارش خطرنگار، این رسانه ها روز شنبه افزودند: این هیات شامل ‘جوزف فوتیل’ فرمانده بخش مرکزی ارتش، ‘جون رود’ دستیار وزیر دفاع، ‘پل فونک’ فرمانده نظامیان آمریکا در عراق و سوریه و ‘جیمی جرارد’ فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در عراق و شماری دیگر از افسران ویژه این کشور نیز بودند.
این هیات پس از گشت زنی در منبج با اعضای شورای نظامی این شهر وابسته به نیروهای دمکراتیک سوریه درباره آینده آن نشستی برگزار کردند‌.
رسانه های کرد مدعی شدند که این هیات تاکید کرده که نیروهای آمریکا پشتیبان شورای نظامی منبج باقی می ماند و از هم پیمان های خود که این شهر را آزاد کرده اند، دست نمی کشند.
این رسانه های کردی اضافه کردند که فوتیل گفته است که منبج، شهر سوری باقی می ماند که توسط ساکنان آن اداره می شود و اخباری که رسانه ها درباره نقشه راه آمریکا و ترکیه برای منبج منتشر می کنند، ارزشی ندارد.
این ادعا درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کردها برای عقب نشینی از منبج موافقت کرده اند.
‘هیتر نائورت’ افزود: آمریکا درباره زمان عقب نشینی کردها از منبج نظری ندارد.
برخی رسانه های سوری دو هفته قبل اعلام کردند که پس از دستیابی ترکیه و آمریکا به توافق موسوم به ‘نقشه راه شهر منبج’ در شمال سوریه، واحدهایی از نیروهای کرد از این شهر عقب نشینی کرده اند .
شبکه تلویزیونی ‘الاخباریه’ سوریه نیز اعلام کرد: واحدهای نیروهای کرد مستشاران نظامی خود را از شهر منبج بیرون کشیده اند.
این در حالی است که به دنبال بیرون راندن گروه تروریستی ‘داعش’ از منبج، مستشاران نظامی کرد به منظور ارائه آموزش های نظامی به جنگجویان محلی باقی مانده بودند.
واحدهای مزبور همچنین اعلام کردند که شورای نظامی اداره کننده امور شهر منبج را تحویل داده اند.
آنان افزودند که با هماهنگی و مشورت با ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا مجموعه ای از مربیان نظامی خود را در این شهر نگه داشته است.
این در حالی است که ترکیه بارها تهدید کرده که علیه منبج عملیات نظامی انجام خواهد داد. تهدیدهای آنکارا منجر به تنش میان ترکیه و همپیمان آمریکایی اش شد.
ترکیه همواره حمایت آمریکا از واحدهای کرد را محکوم کرده و آنها را در موازات با ‘حزب کارگران کردستان ترکیه’ (پ ک ک) می داند که آنکارا از آن به عنوان یک گروه تروریستی نام می برد.
عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال غرب سوریه (عفرین) از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۳۰ دی ۹۶) آغاز شد که به گفته دولت آنکارا هدف از آن، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، ‘حزب اتحاد دمکراتیک سوریه’ (پ.ی.د)، ‘یگان‌های مدافع خلق سوریه’ (ی.پ.گ) و داعش است.
نکته قابل تامل در ادعاهای ترکیه این است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.
دولت سوریه عملیات نظامی در عفرین و سایر مناطق شمال سوریه را، اشغالگری می داند و خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک این کشور است.
عناصر موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان ‘الرقه’ و ‘دیرالزور’ گسترش داده اند.
خاورم**۸۰۰۵**۱۶۵۱

انتهای پیام /*


سیاسی


سوریه


آمریکا


کردها

نظرات بسته شده است.