از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49733

153 بازدید

احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این فیلم، داستان پسر نوجوان روستایی را که برای گرفتن شکلات از دست پیرزنی خودش را به شکل نمایشی هر روز به زمین می زند و گریه می کند، به تصویر کشیده است. وی با بیان اینکه این فیلم کوتاه تلنگری به خانواده […]

احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این فیلم، داستان پسر نوجوان روستایی را که برای گرفتن شکلات از دست پیرزنی خودش را به شکل نمایشی هر روز به زمین می زند و گریه می کند، به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه این فیلم کوتاه تلنگری به خانواده های امروزی برای جدی گرفتن محبت ورزی به فرزندان است، اضافه کرد: شکلات جنبه ظاهری قضیه و محبت موضوع اصلی آن است؛ کودک محبتی را که در خانه خود به دنبال آن است از این پیرزن دلسوز دریافت می کند.
وی ادامه داد: شکلات پیش از این عنوان بهترین فیلم خارجی جشنواره بین المللی زیرو پلاس (Zero Plus) روسیه را کسب کرده است.
به گزارش خطرنگار، مهدی حیدری متولد ۱۳۵۹ در بناب و کارشناس رشته صدابرداری از سال ۱۳۸۸ با فیلم کوتاه «آق گول» فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
صدابرداری سریال های دومان، باریشاق، باجناقلار ۲، تقی بی سیم، بهشت عشایر، مسافر چیچست، ده ده مالی، سریال دریا و همچنین سریال های عروسکی گلمان رود و کبودان در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
آق گول، شپه، بولود و آوای کودکان قدس از جمله فیلم های داستانی به شمار می رود که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها بر عهده مهدی حیدری بوده است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای سولوک، طلای چیچست، آغاج، اویونلار، یایلاق نغمه لری، بن بست سیمین و تخت زرین نیز به وسیله وی انجام گرفته است.
سریال باجناق ها و فیلم های آق گول و بولود این هنرمند نیز در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری شده و فیلم آق گول وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم آق گول و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم در سایه سار ولایت از دیگر افتخارهای این هنرمند است.
فیلم مستند داستانی گلین (عروس) به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی حیدری نیز با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم عروسی مردم آذربایجان غربی، آذر ۹۶ برگزیده جشنواره فیلم مستند آنکارا شد. جیفونی ایتالیا از معتبرترین جشنواره های فیلم کودک و نوجوان اروپا است و از ۲۰ تا ۲۸ جولای برابر با ۲۹ تیر تا ۶ مرداد ۹۷ در شهر جیفونی برگزار می شود.
۷۱۲۹/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


فیلم کوتاه


جشنواره فیلم ایتالیا


شکلات

نظرات بسته شده است.