از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49713

96 بازدید

ابراهیم حق وردی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این مخترع قزوینی موفق به ساخت دستگاه کنترلر هوشمند شبکه های خطوط انتقال گاز شده و در مدت زمان یکساله برای اجرای طرح تحقیقاتی خود یک نمونه از این دستگاه را در در یک خط لوله گاز در خارج از استان نصب کرده […]

ابراهیم حق وردی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این مخترع قزوینی موفق به ساخت دستگاه کنترلر هوشمند شبکه های خطوط انتقال گاز شده و در مدت زمان یکساله برای اجرای طرح تحقیقاتی خود یک نمونه از این دستگاه را در در یک خط لوله گاز در خارج از استان نصب کرده است.
حق وردی به قابلیت های مهم این دستگاه اشاره کرد و گفت: در صورت قطعی گاز در منازل ، کارخانه ها و بیمارستان ها در سریعترین زمان علت قطعی و مکان خطوط قطع شده اعلام می شوند و بدون صرف وقت وضعیت شیرهای گازبه صورت الکترونیکی تحت کنترل هوشمند قرار می گیرند.
به گفته وی از طریق این دستگاه می توان زمانی که جریان گاز قطع می شود را بدون فرستادن تیمی از نیروها علت قطع را تشخحیص داد.
وی به حمایت های ویژه بسیج علمی و پژوهشی فناوری استان از نخبگان و مخترعین اشاره و خاطر نشان کرد: این سازمان به منظور حمایت های مالی و معنوی نخبگان ، مخترعان ،پژوهشگران و کارآفرینان نخبه در استان راه اندازی شده است.
حق وردی لو افزود: هم اکنون در راستای اجرای یک طرح تحقیقاتی و پژوهشی توسط مخترعان و نخبگان از ۱۰میلیون ریال تا ۳۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به آنها جهت اجرای طرح پرداخت می شود.
وی در اختیار گذاشتن محلی به عنوان کارگاه و آزمایشگاه را از دیگر حمایت های سازمان بسیج علمی عنوان کرد وگفت: در حال حاضر حدود ۴۰مخترع، نخبه و پژوهشگر زن و حدود ۸۰ نفر نخبه و مخترع مرد عضو این سازمان هستند که اختراعات آنها دربخش های فنی و مهندسی، روباتیک، کشاورزی، پزشکی، مواد شیمیایی و نظامی است.
حق وردی لو سن اعضای سازمان پژوهش و تحقیق استان را از ۱۱سال تا ۶۵سال عنوان کرد.
۷۳۹۰*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


بسیج علمی


اختراع


مخترع قزوینی

نظرات بسته شده است.