از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49695

158 بازدید

احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این فیلم کوتاه، داستان پسر نوجوان روستایی را که برای گرفتن شکلات از دست یک پیرزن خودش را به شکل نمایشی هر روز به زمین می زند و گریه می کند، به تصویر کشیده است.وی با بیان اینکه این فیلم کوتاه تلنگری به […]

احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این فیلم کوتاه، داستان پسر نوجوان روستایی را که برای گرفتن شکلات از دست یک پیرزن خودش را به شکل نمایشی هر روز به زمین می زند و گریه می کند، به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه این فیلم کوتاه تلنگری به خانواده های امروزی برای جدی گرفتن محبت ورزی به فرزندان است، اضافه کرد: شکلات جنبه ظاهری قضیه بوده و محبت موضوع اصلی آن است؛ کودک محبتی را که در خانه خود به دنبال آن است از این پیرزن دلسوز دریافت می کند.
وی ادامه داد: فیلم شکلات پیش از این بهترین فیلم خارجی جشنواره بین المللی زیرو پلاس ‘Zero Plus’ روسیه شده است.
به گزارش خطرنگار، مهدی حیدری متولد ۱۳۵۹ در بناب و کارشناس رشته صدابرداری از سال ۱۳۸۸ با فیلم کوتاه ‘آق گول’ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
صدابرداری سریال های دومان، باریشاق، باجناقلار ۲، تقی بی سیم، بهشت عشایر، مسافر چی چست، ده ده مالی، سریال دریا و همچنین سریال های عروسکی گلمان رود و کبودان در کارنامه هنری این هنرمند دیده می شود.
آق گول، شپه، بولود و آوای کودکان قدس از جمله فیلم های داستانی بوده که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها بر عهده مهدی حیدری بوده است.
کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای ‘سولوک’، ‘طلای چی چست’، آغاج، اویونلار، یایلاق نغمه لری، بن بست سیمین و تخت زرین نیز توسط وی انجام گرفته است.
سریال باجناق ها و فیلم های ‘آق گول’ و ‘بولود’ از این هنرمند نیز در جشنواره های مختلف برنده بهترین صدابرداری بوده و فیلم ‘آق گول’ وی نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده است.
بهترین کارگردانی از جشنواره سیب آذربایجان شرقی برای فیلم ‘آق گول’ و بهترین کارگردانی فیلم داستان از جشنواره فیلم در سایه سار ولایت از دیگر افتخارهای این هنرمند موفق است.
فیلم مستند داستانی ‘گلین’ /عروس/ به کارگردانی و تهیه کنندگی’مهدی حیدری’ نیز با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم عروسی مردم آذربایجان غربی در جشنواره فیلم مستند آنکارای ترکیه در ۲۹ آذر سال جاری برگزیده شده است.
به گزارش خطرنگار، جشنواره جیفونی ایتالیا از معتبرترین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اروپاست و از ۲۰ تا ۲۸ جولای برابر با ۲۹ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در شهر جیفونی ایتالیا برگزار می شود.
۷۱۲۹/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


فیلم کوتاه


جشنواره فیلم ایتالیا


آذربایجان غربی

نظرات بسته شده است.