از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49612

143 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از شبکه مستند، هفته گذشته خبر توزیع ۳۰۰ هزار افطاری از سوی کمیته امداد در بین مردم محاصره شده غزه تبدیل به خبر اصلی رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه شد. انتشار این خبر در فضای مجازی و رسانه‌هایی همچون شبکه «من و تو» حواشی بسیار زیادی را به همراه داشت، این خبر […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، از شبکه مستند، هفته گذشته خبر توزیع ۳۰۰ هزار افطاری از سوی کمیته امداد در بین مردم محاصره شده غزه تبدیل به خبر اصلی رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه شد.
انتشار این خبر در فضای مجازی و رسانه‌هایی همچون شبکه «من و تو» حواشی بسیار زیادی را به همراه داشت، این خبر جنجالی عمدتا با این توضیح همراه می‌شد که «کمیته امداد امام خمینی، صدقات مردم ایران را در غزه و برای توزیع غذا بین فلسطینیان هزینه می‌کند در حالی که در ایران، نیازمندان زیادی به این پول محتاج هستند».
اما سوال اصلی این ‌جاست که حقیقت ماجرا چه بود و منبع مالی این افطاری از کجا تامین شده بود؟ آیا صدقات مردم ایران در غزه خرج می‌شود؟.
کمپین مجازی هدایت شده «نه به کمیته امداد» یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در پی انتشار تصاویر توزیع افطاری در غزه به راه افتاد، این موضوع واکنش پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی را نیز به همراه داشت و او در سخنانی به این موضوع پاسخ داد، با این حال شبکه‌ های ماهواره‌ای هنوز هم روی آن مانور می ‌دهند و حقیقت این ماجرا را زیر سوال می‌برند.
این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» نگاهی جامع به این اتفاق دارد و ضمن نمایش واکنش‌های مختلف از سوی رسانه‌ها و مردم، اصل ماجرا را از ابتدا تا پایان، زیر ذره‌بین خواهد برد.
«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود، به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است.
«۳۶۰ درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌ اللهی، جمعه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش و شنبه ساعت ۱۲:۳۰ از همین شبکه بازپخش می شود.
فراهنگ**۳۰۰۹** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


تلویزیون


مستند

نظرات بسته شده است.