از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49485

138 بازدید

به گزارش خطرنگار، کورش حسنی روز چهارشنبه در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی گچساران افزود: از سال ۹۲ تاکنون پنج باب کتابخانه با زیر بنای بیش از ۲ هزار متر مربع و اعتبار ۱۴ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال به فضاهای فرهنگی گچساران اضافه شده است.وی بیان کرد: در این مدت […]

به گزارش خطرنگار، کورش حسنی روز چهارشنبه در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی گچساران افزود: از سال ۹۲ تاکنون پنج باب کتابخانه با زیر بنای بیش از ۲ هزار متر مربع و اعتبار ۱۴ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال به فضاهای فرهنگی گچساران اضافه شده است.
وی بیان کرد: در این مدت سه باب کتابخانه در شهر دوگنبدان شامل کتابخانه های کوی کارکنان،۵۰۰دستگاه و رادک بهره برداری شده است.
حسنی تصریح کرد: کتابخانه روستاهای خیرآباد و باباکلان از دیگر زیرساخت های احداث شده از سال ۱۳۹۲ تاکنون در این شهرستان بوده است.
وی ابراز داشت: هم اکنون یک باب کتابخانه در کوی رادک شهر دوگنبدان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی تعداد کتابخانه های عمومی گچساران را ۱۲ باب ذکر کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف ادبی، تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و علمی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.
حسنی گفت: این کتاب ها درقالب ۸۰عنوان پذیرای علاقه مندان به کتابخوانی در گچساران است.
رئیس اداره امور کتابخانه های گچساران افزود: بیش از هفت هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند.
حسنی مساحت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را بیش از ۲۸ هزار متر مربع ذکرکرد.
وی بیان کرد: ۶ باب کتابخانه محله ای در این شهرستان هم فعال است.
فرماندار گچساران نیز در این نشست یکی از عوامل اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه را ایجاد زیرساخت های جدید به ویژه در روستاها و محله های مسکونی دانست.
عبدالرحیم رحیمی با اشاره اهمیت گسترش کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس شهرستان گفت : در ۳۰۰مدرسه سطح شهرستان کتابخانه فعالیت می کند.
وی گفت: در مقطع ابتدائی ۴۲ کتابخانه با تعداد ۶۲ هزار جلد کتاب در دوره متوسطه اول ۲۱ کتابخانه و در متوسطه دوم ۲۲ کتابخانه با ۴۱و ۸۰۰جلد کتاب فعالیت دارند.
وی برنامه محور بودن اعضا انجمن را بسیار ارزشمند عنوان کرد.
وی ضمن تاکید بر همکاری دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری دوگنبدان با نهاد کتابخانه های عمومی افزود: باید با تعامل و تلاش شرایط مطلوب را با تجهیز کتابخانه ها برای بهره گیری بهتر فراهم کرد.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
۸۱۴۳/۱۸۲۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه


عمومی


گچساران

نظرات بسته شده است.