از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49463

114 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، شهباز شریف که این روزها از سوی حزب مسلم لیگ نواز به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان (در صورت پیروزی در انتخابات) معرفی شده است در واکنش به دیدار دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی گفت: پاکستان و هند نیز باید گفت وگوهای جامع صلح را ازسر بگیرند.وی در پیامی […]

به گزارش روز چهارشنبه خطرنگار، شهباز شریف که این روزها از سوی حزب مسلم لیگ نواز به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان (در صورت پیروزی در انتخابات) معرفی شده است در واکنش به دیدار دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی گفت: پاکستان و هند نیز باید گفت وگوهای جامع صلح را ازسر بگیرند.
وی در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر افزود:نشست سنگاپور باید به یک سنت خوب میان پاکستان و هند تبدیل شود.
شهباز شریف تاکید کرد:زمانی که آمریکا و کره شمالی با وجودی که یکدیگر را به حملات نظامی و هسته ای تهدید می کردند، قادر به ازسرگیری مذاکرات و صلح هستند، هیچ دلیلی مبنی بر نبود این ظرفیت میان پاکستان و هند برای اتخاذ رویکرد مشابه وجود ندارد.
وی گفت:پاکستان و هند باید گفت وگوهای صلح را برای حل مسائل از جمله مناقشه کشمیر آغاز کنند.
رئیس حزب مسلم لیگ نواز با درخواست از هند برای کنار گذاشتن زخم های کهنه و اقدام برای حرکت به جلو، افزود:منطقه امروزبه صلح نیاز دارد و جامعه جهانی نیز باید بر روند صلح در افغانستان متمرکز شود.
خاطر نشان می شود که نواز شریف برادر بزرگ شهباز شریف و نخست وزیر پیشین پاکستان که سال گذشته از سوی دادگاه عالی این کشور در ارتباط با پرونده رسوایی مالی پاناما سلب صلاحیت شد، همواره از تقویت روابط و پیشبرد صلح با هند سخن گفته، موضوعی که عمران خان رقیب سرسخت سیاسی نواز شریف از آن انتقاد کرده و نواز شریف را به دلیل آنچه که وی عدم برجسته سازی موضوع کشمیر عنوان کرده، سرزنش می کند.
ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان نیز روز گذشته در مراسم ضیافت افطار سفرای کشورهای خارجی در اسلام آباد، از جامعه جهانی خواست تا نسبت به رویکرد تهاجمی هند در کشمیر واکنش نشان دهد.
تنش های سیاسی، مرزی و امنیتی میان دو کشور همسایه پاکستان و هند همواره مانع جدی در مسیر توسعه روابط بوده است. در تازه ترین تحولات مربوط به تنش های مرزی میان دو کشور یک شهروند پاکستانی درپی تیراندازی روز گذشته مرزبانان هندی به خاک پاکستان کشته شد.
آساق*۲۷۴*۶۱۲۵**۱۳۳۷

انتهای پیام /*


سیاسی


پاکستان و هند


گفت و گوهای سیاسی


شھباز شریف

نظرات بسته شده است.