از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 49074

249 بازدید

به گزارش خطرنگار، جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۶۰ اثر در بخش آزاد و ۶۷ اثر نیز در بخش آیینی و سنتی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده است.وی با اشاره به اینکه این آثار از ۳۰ استان کشور ارسال شده است، افزود: استان های […]

به گزارش خطرنگار، جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۶۰ اثر در بخش آزاد و ۶۷ اثر نیز در بخش آیینی و سنتی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه این آثار از ۳۰ استان کشور ارسال شده است، افزود: استان های کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمانشاه و گیلان به ترتیب با ۷۳، ۶۹، ۴۹، ۴۴، ۴۳ و ۴۲ اثر بیشترین آثار را ارسال کرده اند ولی استان کهگیلویه و بویر احمد اثری به جشنواره ارسال نکرده است.
قلعه شاخانی با بیان اینکه این دوره از جشنواره شاهد استقبال بی نظیر هنرمندان کشور هستیم، اضافه کرد: این میزان استقبال هنرمندان تئاتر خیابانی از جشنواره مریوان نشان از جایگاه و اهمیت این جشنواره دارد.
دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه هیات انتخاب آثار، ارزیابی طرح و ایده‌های رسیده را آغاز کرده است، یادآور شد: نتایج طرح ها و ایده های پذیرفته شده اوایل تیرماه اعلام می شود.
قلعه شاخانی گفت: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم مردم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی وزارتخانه با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی کردستان برگزار می شود.
سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ شهریور امسال در مریوان برگزار می شود.
۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


تئاتر خیابانی


مریوان

نظرات بسته شده است.