از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48814

113 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، عبدالرضا مصری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اتاق جنگ آمریکا علیه ما وزارت خزانه‌داری آمریکا است، گفت: این به معنای آن است که امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و جبهه، فضای تولید است و بازار، […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، عبدالرضا مصری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اتاق جنگ آمریکا علیه ما وزارت خزانه‌داری آمریکا است، گفت: این به معنای آن است که امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و جبهه، فضای تولید است و بازار، کار، اشتغال و صادرات همه خطوط این جبهه هستند.
وی درباره نقش مجلس در این خصوص افزود: این سوال مطرح است که آیا با ساختار و دستور هفتگی و روش‌های جاری در مجلس می‌توانیم در این جنگ موثر واقع شویم؟ بنده متاسفانه اعلام می کنم، خیر، مجلس نمی تواند در این جنگ جایگاهی داشته باشد، زیرا ما فقط قانون تولید می‌کنیم و خط تولید قانون هستیم؛ مانند تولید پیکان که چهل سال آن را تولید کرده و باورمان شده بود که خدا پیکان را سفید خلق کرده است؛ با این شیوه نمی‌توانیم علیه نبرد اقتصادی که آمریکا انجام می دهد بجنگیم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده قوانین که در مجلس تصویب می کنیم یا اصلاح یا بند مکرر، یا الحاق و یا استفساریه است، یعنی قوانینی که ما تصویب کردیم همه معیوب بوده که باید مجدد آن را اصلاح کنیم.
وی با بیان اینکه کشور توان نفس کشیدن زیر این همه قوانین و مقررات را ندارد، تاکید کرد: کدام مسئول اجرایی می تواند بر این همه قانون مسلط باشد تا بتواند در این کشور کار کند، طبیعتا نمی تواند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما نمایندگان مجلس نسخه های مختلف می نویسیم و سپس دولت هم قانون، مصوبات، بخش‌نامه، آیین‌نامه، تصویب نامه و شیوه‌نامه‌ برای خود تنظیم می‌کند. چه کسی می خواهد این همه نوشته ها را عمل و اجرا کند.
وی افزود: متاسفانه گرفتار نوشتن و تصویب شده‌ایم و نسخه‌های متناقض، متناوب، متشابه، مترادف، متخاصم یکدیگر، متجاوز به قوانین دیگر، مزاحم، مهاجم و ملازم بصورت مدام تصویب می‌کنیم و نمی دانیم علت چیست.
مصری با بیان اینکه پیگیر کارهای جزئی و کوچک شده‌ایم، گفت: افسوس از یک کار بزرگ؛ زیرا ما وقت نداریم، با چهار ساعت کار کمیسیون می خواهیم شق القمر کنیم و این امر امکان پذیر نیست. در این میان مشکلات کشور به مسئله و مسائل به چالش و چالش‌ها به ابر چالش تبدیل شده است. چه کسی می خواهد آن ها را حل کند.
وی تاکید کرد: در صورتی که مشکلات و مسائل در حوزه نظام بانکداری، نظام حقوق و دستمزد، نظام آموزشی، نظام اداری، نظام یارانه‌ها و نظام ارزی اصلاح نشود، آب در هاون کوبیدن است. ما باید جنگ اقتصادی انجام دهیم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: در حوزه نظام تعرفه‌ها یک شبه با ثبت سفارش، هزاران میلیارد سود به چند نفر می رسد، پاداش پایان خدمت یک مدیر در این کشور معادل ۸۳ سال کار یک کارگر است، که این نتیجه پرداختن به کارهای بیهوده به جای اصلاح سیستم‌ها است.
وی یادآور شد: ما نمایندگان در مجلس هر کاری انجام می دهیم مگر کار اساسی؛ هر کسی کار خودش را انجام می دهد، نماینده در صحن از ۱۱۸ بیشتر پاسخ تلفن را می دهد و قوانین به این شکل تصویب می‌شود.
مصری اضافه کرد: ما نمایندگان مجلس نامه می نویسیم، قدم میزنیم، تلفن جواب می دهیم، جواب نامه می دهیم، هر کار در صحن انجام می دهیم، فکر می کنیم در حال انجام قانونگذاری هستیم، و اگر ۵ دقیقه پشت تریبون صحبت کنیم همدیگر را به آغوش می کشیم، گویا از فتح الفتوح آمده یا از کربلای پنج یا والفجر بازگشتیم، خیلی هم از کار خود ممنون می شویم، هیات رییسه هم کار خود را می‌کند و مزاحمتی هم برای ما ندارد.
وی تاکید کرد: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و اگر هوشیار نباشیم ضربه خواهیم خورد، تا دیروز رزمندگان جبهه ها را نگاه داشتند که ما امروز در این جا زنده ایم و هستیم و اگر ما امروز در این جنگ اقتصادی فعالیت نکنیم محکوم به شکست خواهیم بود، پنج سال است که نسبت به اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی کردیم و به پنج درصد آن هم عمل نکردیم. چه زمانی می خواهیم به آن عمل کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یک روز ارز و روزی سکه توزیع می‌کنیم که این تصمیمات عجولانه و این اقدامات منافعی برای مردم ندارد. شکاف، نابسامانی ونابرابری حاصل همین تصمیم‌ها است. چرا باید فاصله بیکاری بین ۸ تا ۲۸ درصد باشد، یعنی ۲۰ درصد شکاف و نابرابری وجود دارد؛ باید یک فکری باید برای اقتصاد کشور بکنیم.
سیام**۹۳۱۴**۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


جنگ اقتصادی


وزارت خزانه داری


استفساریه

نظرات بسته شده است.