از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48744

435 بازدید

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان)، یزدانی درباره این کتاب اظهار داشت: در جست و جوها و تحقیقاتی که بین منابعی مثل گلستان، بوستان، مثنوی، کلیله دمنه و قابوسنامه انجام دادم، به شش داستان رسیدم که قابلیت انتقال پیام‌های مربوط به مهارت‌های زندگی را داشت.وی ادامه داد: […]

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان)، یزدانی درباره این کتاب اظهار داشت: در جست و جوها و تحقیقاتی که بین منابعی مثل گلستان، بوستان، مثنوی، کلیله دمنه و قابوسنامه انجام دادم، به شش داستان رسیدم که قابلیت انتقال پیام‌های مربوط به مهارت‌های زندگی را داشت.
وی ادامه داد: بعد از انتخاب داستان‌ها، سعی کردم، ضمن معرفی داستان‌های اصلی و منبع آنها به مخاطب، آنها را طبق اصول علمی مهارت هایی مثل همدلی و تفکر نقاد بازآفرینی کنم.
این نویسنده، زبان و ادبیات کلاسیک را یکی از دلایل مهجور ماندن این منابع غنی ادبی برای کودکان خواند و بازآفرینی را بهترین شیوه برای حفظ و بقای این آثار دانست.
وی اضافه کرد: ما هم که از نظر گوناگونی داستان و متن های قوی و خوب کم و کاستی نداریم، تنها مانع برای در اختیار گذاشتن این داستانها برای مخاطبان امروزی بویژه کودکان و نوجوانان، زبان و در برخی موارد پیام‌هایی است که به دلیل تغییرات زیادی که از دیدگاه روانشناسی در تربیت و آموزش پیش آمده، بیان آنها برای کودکان نامناسب به نظر می‌رسد.
نویسنده «ماجراهای شوتک» افزود: در صورتی که بتوانیم ضمن حفظ چارچوب‌های اصلی داستان که مهم‌ترین آنها قهرمانان و شخصیت های اصلی داستان است، آنها را از نظر ماجرا، فضا و پیام بازآفرینی کرده و حتی اتفاقات و پیام های نو برایشان خلق کنیم، نه تنها داستان‌های کلاسیک ما مهجور نمی‌مانند بلکه شاخ و برگ گرفته و تازه تر می شوند.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت های رفتاری و اجتماعی به کودکان، ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات شخصی جامعه را در نبود آموزش صحیح مهارت های رفتاری دانست.
یزدانی گفت: کتاب‌های کودک، بویژه کتاب‌هایی که برای گروه‌ سنی الف و ب که والدین در خواندن آنها با کودکشان مشارکت دارند، کاربرد دوگانه دارند زیرا علاوه بر اینکه باعث می‌شوند، این مهارتها در سنین پایین کودکی در مخاطب ایجاد و تثبیت شود، به بزرگترها نیز کمک می‌کنند تا مرور دوباره‌ای بر این مهارتها داشته و بعضی از رفتارها را که به خاطر نبود نگاه تربیتی صحیح در جامعه کودکی خود ایجاد شده را اصلاح کنند.
نویسنده مجموعه «وقتی من این شکلی ام » درباره آثار جدید خود یادآور شد: تاکنون دو عنوان از این مجموعه «گاوی و تله موش»،«خروسه و روباهه» توسط انتشارات فنی ایران منتشر شده که در ابتدای هر کتاب ضمن اشاره به منبع و داستان اصلی، روایت جدیدی از نگاه نویسنده نقل شده است.
به گفته وی، این داستان ها به دوستی، تعاملات اجتماعی و وظایف اجتماعی می پردازند و مناسب گروه سنی ۶ تا ۹ سال هستند، تصویرگری این کتاب ها را هم طراوت جلالی فراهانی و پگاه رخشا برعهده داشته اند.
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب


نردبان

نظرات بسته شده است.