از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48613

95 بازدید

به گزارش شنبه وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان در جلسه هم‌اندیشی سیاست‌های زمین شهری در ایران افزود: قیمت واحد مسکونی در ایران به شکل غیر قابل قبولی تحت تاثیر قیمت زمین قرار دارد و این نسبت حتی با کشورهایی که مشکل کمبود زمین دارند، قابل مقایسه نیست.به گفته وی، تاثیر قیمت زمین بر واحد […]

به گزارش شنبه وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان در جلسه هم‌اندیشی سیاست‌های زمین شهری در ایران افزود: قیمت واحد مسکونی در ایران به شکل غیر قابل قبولی تحت تاثیر قیمت زمین قرار دارد و این نسبت حتی با کشورهایی که مشکل کمبود زمین دارند، قابل مقایسه نیست.
به گفته وی، تاثیر قیمت زمین بر واحد مسکونی در ایران حتی از کشورهای اروپایی نیز بیشتر است.
مظاهریان گفت: سیاست‌های زمین شهری در ایران همیشه وضعیت دوگانه‌ای را تجربه کرده و در دهه‌های گذشته شاهد سیاست‌های متناقضی بوده ایم. به عنوان مثال سیاست‌های این بخش در عمران شهرهای جدید در تضاد با سیاست‌های شهری شهرداری‌ها قرار دارد.
«در حالی که سیاست گذاری برای ایجاد شهرهای جدید با هدف تثبیت یا کاهش تراکم شهرهای مجاور دنبال می‌شد، همزمان شهرداری‌ها با افزودن غیر قابل توجیه بر تراکم شهرها سیاست‌های متناقضی را پیگیری می کردند».
به گزارش خطرنگار، نشست هم اندیشی درباره سیاست های زمین شهری در ایران با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، نمایندگان سازمان‌های تابع وزارت راه و شهرسازی و جمعی از اقتصاددانان و اندیشمندان حوزه اقتصاد شهری و مسکن در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

اقتصام**۱۱۰۸*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*


اقتصاد


زمین


اقتصاد شهری


مسکن

نظرات بسته شده است.