از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 48322

91 بازدید

به گزارش خطرنگار، محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه بعد ازجلسه نشست مجمع نمایندگان استان در استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین مسئله استان همچنان آب است و خدا را شکر می کنیم که در اردیبهشت ماه بارندگی ها زیادتر از پیش بینی ها شد.وی افزود: تدام بارندگی و خنکی هوانیز باعث شد که مصرف آب […]

به گزارش خطرنگار، محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه بعد ازجلسه نشست مجمع نمایندگان استان در استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین مسئله استان همچنان آب است و خدا را شکر می کنیم که در اردیبهشت ماه بارندگی ها زیادتر از پیش بینی ها شد.
وی افزود: تدام بارندگی و خنکی هوانیز باعث شد که مصرف آب کمتر شود، مردم هم انصافا در مصرف آب صرفه جویی کردند.
استاندار اصفهان گفت: مردم نشان دادند که وقتی واقعیت ها به مردم گفته شود و می بینند با تمام جان و دل تلاش می کنیم آنها هم همراهی می کنند وهمراهی کردند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه استان اصفهان در حال حاضر از استان هایی است که کمترین مصرف سرانه را دارد افزود: فکرمی کنم این استان جزو سه استان اولی است که کمترین مصرفه سرانه را در کشور دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با این وجود بازم هم متاسفانه بعضی مواقع کسری آب داشتیم گفت: این کسری ها به شکلی نبود که آب نرسد با این حال در مسیر کشاورزان و باغداران در برخی موارد افزون بر سهمیه خود که مشخص شده اقدام به برداشت آب می کردند.
استاندرا صفهان گفت: این موضوع باعث شده بود که میزان آبی که برای شرب اصفهان می رسید کمتر از آن سهمیه که در نظر گرفته شده باشد و فشار آب کاهش پیدا می کرد..
استاندار اصفهان با تشکر از همکاری کشاورزات اضافه کرد: در خصوص قطع و وصل برق پمپاژهای که ازرودخانه زایند رود آب برداشت می شد نیز سهمیه ای برای باغداران مشخص شد که بر اساس سهمیه عمل شود.
وی همچنین با اشاره به ساخت تونل سوم کوهرنگ گفت:همان طور که به مردم قول داده بودم از ۱۷ فرودین ماه آغازعملیات ساخت سد تونل سوم انجام شده و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کار گر مشغول کار هستند و۱۷ ماشین الات در ان منطقه کار می کنند.
وی با اشاره به هماهنگی وزارت نیرو در خصوص صرفه جویی در آب گفت: در خصوص مصرف این هماهنگی های را وزارت نیرواز اول سال بین استان های چهارمحال بختیاری، اصفهان ویزد انجام داده بود که صرفه جویی ها اعمال شود
مهرعلیزاده با اشاره به طرح جاگزینی اشتغال های جدید به جای کشاورزانی که آسیب دیدند به اضافه الگوهای جدید کشت و آبیاری گفت: در این راستا طرح بزرگی را برنامه ریزی کردیم در قالب آن برای ۶۷ هزار کشاورز آسیب دیده از کم آبی، شغل جایگزین ایجاد شود.
وی گفت: این طرح بسیار دقیقی است که منابع آن از صنعت و تسهیلات بانکی در قالب ایجاد اشتغال تامین می شود..
وی با بیان اینکه مطالعات مقدماتی این طرح انجام شده است،گفت: تقریبا اغلب مجوزهای بی نام آن ازدستگاه گرفته شده و نیاز به مدت زمان ندارد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: دراین طرح در مجموع ۶۷ هزارنفراشتغال و دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.
وی همچنین با اشاره دو طرح جمع آوری پساب های شهری از سه تصفیه خانه شمال، غرب و جنوب و ارتقای سطح کیفیت آب تصفیه شده با قابلیت استفاده در کشاورزی گفت: در این راستا اقدام های اساسی انجام شده که این سه تصفیه خانه با لوله کشی به هم وصل شود و در یک نقطه آب پرحجمی برای تالاب گاوخونی، حفظ محیط زیست و فضای سبز شهرداری و چاه های آب شرب به وجود بیاید.
استاندار اصفهان گفت: با این وجود پنجاه درصد یعنی نصف آب را نداریم که باید با صرفه جویی امسال را بگذرانیم و ایدالی که داریم آوردن آب زیاد در حوضه مصرف و هم روان ساختن آب در زاینده رود است که برای خود من نیز را آرزو شده است.
۸۱۱۴ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


آب


استاندار


نمایندگان اصفهان

نظرات بسته شده است.