از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 47886

144 بازدید

به گزارش خطرنگار، آیت الله سیدعلی شفیعی روز سه شنبه در آئین پنجاه و پنجمین سالروز قیام تاریخی و خونین ۱۵خرداد در مسجد شفیعی اهواز افزود: رژیم خودکامه و وابسته طاغوت با بی رحمی تمام ، تظاهرات آرام مردم را در اعتراض به دستگیری مرجع و پیشوای خود ، به خاک و خون کشید و […]

به گزارش خطرنگار، آیت الله سیدعلی شفیعی روز سه شنبه در آئین پنجاه و پنجمین سالروز قیام تاریخی و خونین ۱۵خرداد در مسجد شفیعی اهواز افزود: رژیم خودکامه و وابسته طاغوت با بی رحمی تمام ، تظاهرات آرام مردم را در اعتراض به دستگیری مرجع و پیشوای خود ، به خاک و خون کشید و نزدیک به ۱۵هزار تن را در یک روز به شهادت رساند.
وی با بیان اینکه رژیم جلاد شاه تصور می کرد با سرکوب این قیام مردمی ، هیچکس توان مبارزه و مخالفت با دستگاه جبار پهلوی را نخواهد داشت افزود: این حادثه خونبار لکه ننگ ابدی برای رژیم طاغوت بود و پس از این حادثه بود که مبارزات مردم به رهبری امام خمینی(ره) وارد مرحله جدید و نهایی شد.
آیت الله شفیعی شهدای مظلوم قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ را در تاریخ این مرز و بوم ماندگار توصیف کرد و افزود: امام صراحتا’ ۱۵خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و ملت ایران به پاس آن خون های به ناحق ریخته ، از شهدای عزیز ۱۵خرداد تجلیل می کند.
وی گفت: شهادت مظلومانه مردم در ۱۵خرداد قلب امام راحل راکه در آن روز در بازداشت بودند به درد آورد و بر شهدای این قیام گریستند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر قیام ۱۵خرداد نبود انقلاب اسلامی نیز در ۲۲بهمن به پیروزی نهایی نمی رسید افزود: این حادثه که افتخار ملت ایران و مایه ننگ رژیم پهلوی بود ، شاه را به ورطه نابودی و شکست کشاند و خون آن شهدای عزیز گریبانگیر شاه جلاد و بی رحم را گرفت.
آیت الله شفیعی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵خرداد سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: اقتدار و عظمت ملت ایران و نظام اسلامی مدیون شهدای ۱۵خرداد و شجاعت و رهبری پیامبرگونه امام راحل است.
وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) ، به فضایل و مناقب آن حضرت اشاره کرد و در ادامه همگان را به بهره گیری از لیالی معظم قدر ، شب زنده داری ، توبه و استغفار فراخواند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حادثه فتح مکه دربیستم رمضان توسط پیامبر و گرویدن اهل مکه به اسلام اشاره کرد و افزود: در حالی که پیامبر در دوران بعثت متحمل آزار و اذیت فراوان کفار مکه شد ولی پیامبر همه را بخشید و مکه بدون خون ریزی به دست مسلمین فتح شد.
۶۰۶۵/۶۰۶۴

انتهای پیام /*


سیاسی


گرامیداشت ۱۵خرداد


آیت الله سیدعلی شفیعی

نظرات بسته شده است.