از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 47820

115 بازدید

آیت الله امان نریمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: آن هایی که در حادثه قیام ۱۵ خرداد نقش ایفا کردند در واقع مردمی بودند که از ظلم و ستم دستگاه حاکم بر آن زمان خسته و امیدشان بعد از خدا به امام راحل (ره) بود.وی افزود: آن ها […]

آیت الله امان نریمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، اظهار داشت: آن هایی که در حادثه قیام ۱۵ خرداد نقش ایفا کردند در واقع مردمی بودند که از ظلم و ستم دستگاه حاکم بر آن زمان خسته و امیدشان بعد از خدا به امام راحل (ره) بود.
وی افزود: آن ها در راه امام و انقلاب پافشاری کردند و برای پیروز شدن از جانشان گذشتند تا امروز ثمره آن که انقلابی مقتدر و طراز اول در جهان است را شاهد باشیم.
آیت الله نریمانی گفت: مردم قم، ورامین و بسیاری شهرهای دیگر وقتی شنیدند حضرت امام (ره) دستگیر شده به خیابان ها آمدند و قیامی بزرگ که بعدها منجر به پیروزی انقلاب شد را ایجاد کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ۱۵ خرداد یک یوم الله در تاریخ کشورمان محسوب می شود، تصریح کرد: در این روز به خوبی مشخص شد مردم از رژیم ستمشاهی خسته شده و راه آزادی خود را در گرو حمایت از امام عظیم الشان می دانند.
وی همچنین در خصوص اعلام عزای عمومی همیشگی روز ۱۵ خرداد از سوی حضرت امام (ره) گفت: تاثر ایشان از حادثه رخ داده برای هزاران نفر از مردم بی گناه که کشته و مجروح شدند باعث شد این تصمیم مهم را بگیرند.
آیت الله نریمانی گفت: گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در واقع تجلیل از بزرگمردان و شیرزنانی است که در راه حضرت امام (ره) جانفشانی کردند تا راه پیروزی انقلاب اسلامی هموار شود.
نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: یوم الله ۱۵ خرداد روزی مهم در تاریخ انقلاب به شمار می رود و همه ما وظیفه داریم این روز را به بهترین شکل ممکن گرامی بداریم.
۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


آیت الله نریمانی


قیام ۱۵ خرداد


مجلس خبرگان رهبری

نظرات بسته شده است.