از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 47791

150 بازدید

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد افزود: این حادثه نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیداری مردم داشت.امام جمعه قزوین از قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک خروش و سیل عظیم که پایه های ظلم و بیداد رژیم […]

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد افزود: این حادثه نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیداری مردم داشت.
امام جمعه قزوین از قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک خروش و سیل عظیم که پایه های ظلم و بیداد رژیم طاغوت را سست کرد و زمینه ساز انقلاب اسلامی شد، یاد کرد و گفت: در این روز تاریخی و فراموش نشدنی بندگان مومن خدا با دستان خالی به قیام برخواستند و خون پاک خود را در راه خدا تقدیم کردند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال نیز خون این عزیزان را به گران ترین بها خریداری نمود و آثار و برکات این حرکت را پس از گذشت چندی در شکل گیری انقلاب و سپس مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه شاهد بوده و هستیم.
آیت الله عابدینی اظهار داشت: امروز حرکاتی که نشات گرفته از قیام ۱۵ خرداد است و به سیلی طوفنده تبدیل شده، آینده روشنی را برای جهان اسلام و مقاومت اسلامی نوید می دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه پایه ریزی ظهور امام زمان (عج) از این ایام است،اظهار داشت: امام خمینی(ره) سروده زیبایی در این خصوص دارند و گفته اند ‘سال ها می گذرد و حادثه ها می آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم’.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه همچنین در نیمه خرداد شاهد عروج ملکوتی امام (ره) و وصال این عبد عاشق با معشوق هستیم،ادامه داد: این سروده معنای عمیقی دارد و نشان می دهد در این ایام بساط ظلم و استبداد جهانی برچیده خواهد شد و ندای حق در سرتاسر جهان به گوش خواهد رسید.
سحرگاه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، عوامل رژیم طاغوت به خانه حضرت امام خمینی(ره) در قم حمله کردند و ایشان را که قبل از آن در روز عاشورا در مدرسه فیضیه قم در یک سخنرانی شجاعانه پرده از جنایات شاه و اربابان او برداشته بود را دستگیر و به تهران منتقل کردند.
پس از انتشار این خبر، بسیاری از مردم قم مقابل منزل ایشان رفتند و سپس به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کردند و با استقرار در صحن مطهر و خیابان های اطراف شعار ‘یا مرگ یا خمینی’ را فریاد زدند که پس از این اتفاق نیروهای مسلح رژیم طاغوت به طرف مردم تیراندازی کرده و جمعیت زیادی را به شهادت رساندند.
در این روز همچنین مردم تهران نیز در اعتراض به دستگیری امام (ره) به خیابان ها آمدند و همچنین جمعی از مردم ورامین نیز کفن پوشان به سمت تهران حرکت نمودند و حضور اقشار مختلف مردم در این قیام که موجب وحشت رژیم طاغوت شده بود آنان را برانداشت که با استفاده از قتل و عام قیام کنندگان بخواهند به زعم خود این حرکت را خاموش کنند و بدنبال این ماموران رژیم شاهنشاهی با به رگبار بستن مردم قیام کننده، بسیاری را به شهادت رساندند.
۶۱۰۴*۳۰۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


قیام ۱۵ خرداد


امام خمینی


امام جمعه قزوین

نظرات بسته شده است.