از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 47246

93 بازدید

به گزارش خطرنگار، از اعلام روز شنبه سازمان تامین اجتماع، مهدی درخشان در جلسه شورای مدیران معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این بیمارستان ها به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات درمانی را به صورت رایگان ارائه می دهند و به همین دلیل پرداخت مطالبات این بیمارستان ها در اولویت قرار می گیرد.وی تصریح […]

به گزارش خطرنگار، از اعلام روز شنبه سازمان تامین اجتماع، مهدی درخشان در جلسه شورای مدیران معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این بیمارستان ها به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات درمانی را به صورت رایگان ارائه می دهند و به همین دلیل پرداخت مطالبات این بیمارستان ها در اولویت قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: ٢۴ بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی احداث و در ادوار گذشته به دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف واگذار شده است.
وی اظهار داشت: براساس هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی مطالبات معوق این بیمارستان ها پرداخت می شود.
درخشان همچنین از بازنگری در ساختار مراکز درمانی سرپایی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: تقسیم بندی مراکز سرپایی به درمانگاه عمومی، درمانگاه تخصصی و پلی کلینیک ملغی شده و تمامی مراکز سرپایی بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سطح بندی خواهد شد.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تدوین دستورالعمل های مربوط به تجویز دارو و سایر خدمات سلامت با جدیت در حال پیگیری است و انتظار داریم این دستورالعمل ها به مرور به اجرا گذاشته شود.
درخشان ادامه داد: تدوین این دستورالعمل ها با همکاری حوزه های مختلف سازمان تأمین اجتماعی و همچنین سایر اجزای نظام سلامت کشور انجام می شود و مصرف بهینه منابع سلامت و پیشگری از تخلفات احتمالی، از جمله مهمترین اهداف این برنامه است.
وی بر لزوم گسترش استفاده از فن آوری اطلاعات در بخش درمان تأکید کرد و گفت: در این حوزه هماهنگی بسیار خوبی با وزارت بهداشت ایجاد شده است. نسخه الکترونیک و خدمات مبتنی بر فن آوری اطلاعات در حوزه سلامت با جدیت در کشور پیش می رود.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان توضیحاتی درباره انعقاد بیمه های تکمیلی با بیمارستان های تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: با توجه به اجرای برنامه ارتقاء هتلینگ در مراکز درمانی تأمین اجتماعی امکان استفاده از ظرفیت های خالی این مراکز به منظور همکاری با بیمه های تکمیلی وجود دارد.
محمد توانایی، افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته امکان استفاده از ١٠ درصد ظرفیت بیمارستان های تأمین اجتماعی وجود دارد و با این کار درآمد اختصاصی بیمارستان ها نیز افزایش می یابد.
محمد خلخالی، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تدوین دستورالعمل های ارائه خدمات سلامت بایستی به صورت تدریجی انجام شود و در هر حوزه ای پس از بررسی همه جانبه مسائل دستورالعمل های اجرایی برای هزینه کرد بهینه منابع بخش سلامت انجام شود.
وی افزود: اینکه وقت زیادی را برای تدوین دستورالعمل های جامع صرف کنیم و بخواهیم همه این پروژه را همزمان اجرایی کنیم ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.
در ادامه این جلسه تغییرات درآمد اختصاصی بیمارستان های ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سال های اخیر و همچنین تغییرات صورت گرفته در تعرفه بیماران خارج از پوشش تأمین اجتماعی و تأثیر این اقدام بر درآمد های اختصاصی بیمارستان ها بررسی شد.
اجتمام *۱۷۲۴* ۷۲۶۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


بهداشت


تامین اجتماعی


مطالبات بیمارستانی

نظرات بسته شده است.