از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 47225

128 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی استادی روز شنبه در پنجمین جشن گلریزان شعب بانک مسکن هرمزگان اظهار داشت: زندانی در بدو ورود به زندان از لحاظ وضعیت جسمی و روحی توسط پزشکان و پرستاران زندان مورد معاینه پزشکی قرار می گیرد و سپس به سوابق و جرم های وی رسیدگی می شود. وی فقر و بیکاری […]

به گزارش خطرنگار، علی استادی روز شنبه در پنجمین جشن گلریزان شعب بانک مسکن هرمزگان اظهار داشت: زندانی در بدو ورود به زندان از لحاظ وضعیت جسمی و روحی توسط پزشکان و پرستاران زندان مورد معاینه پزشکی قرار می گیرد و سپس به سوابق و جرم های وی رسیدگی می شود.
وی فقر و بیکاری را عامل بازگشت مجدد زندانی ها به زندان عنوان کرد و افزود: آموزش مشاغل در زندان های استان هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل زندان های هرمزگان ابراز کرد: در جهت توانمند سازی زندانی ها با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای ۲۶ رشته فنی برای زندانی ها آموزش داده می شود.
استادی افزود: به دلیل این که بیشترین زندانی ها دچار فقر فرهنگی هستند در راستای رفع این مشکل و اصلاح رفتار زندانی، آموزش های اعتقادی شامل احکام، روخوانی و روان خوانی، تجوزید و تفسیر، حفظ قرآن و هم چنین آموزش های مهارت های زندگی در زندان ها برگزار می شود.
وی ادامه داد: در حوزه اشتغال زندانی ها نیز زندانی هایی که جرم آن ها سنگین نیست و برای جامعه آسیب ساز نیستند در بیرون از زندان مشغول به کار می شوند.
وی در حوزه خدمات اجتماعی بعد از خروج از زندان به اشتغال زندانیان اشاره کرد و بیان داشت: مرکز خدمات اجتماعی زندان ها در بخش اشتغال اقدام به پرداخت وام و تسهیلات به زندانیان می کند.
به گفته استادی، هم اکنون یکهزار و ۲۸۰ خانوار از زندانی های استان هرمزگان نیز تحت پوشش خدمات انجمن های اجتماعی حمایت از زندانیان قرار دارند.
نایب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه هرمزگان در پایان با اشاره به آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان های این استان اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با مشارکت خیران و مردم ۱۴۵ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۵۷ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شوند.
همزمان با ماه مبارک رمضان، شانزدهمین جشن گلریزان برای آزادی در ۱۳ شهرستان استان هرمزگان درحال برگزاری است.
همچنین عصر امروز شنبه جشن گلریزان زندانیان در شهرستان سیریک برگزار می شود.
۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


جشن گلریزان


زندانیان مواد مخدر


هرمزگان

نظرات بسته شده است.