از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 46989

146 بازدید

به گزارش خطرنگار، چند سال از ازدواج مریم و احمد می گذرد و صاحب فرزند نمی شوند، دلشان برای در آغوش گرفتن یک کودک لک زده و با صدای خنده هرکودک درخیابان حسی عجیب سراپای وجودشان را فرا می گیرد.از سکوت خانه به تنگ آمده اند و بزرگترین آرزویشان شنیدن صدای گریه و خنده یک […]

به گزارش خطرنگار، چند سال از ازدواج مریم و احمد می گذرد و صاحب فرزند نمی شوند، دلشان برای در آغوش گرفتن یک کودک لک زده و با صدای خنده هرکودک درخیابان حسی عجیب سراپای وجودشان را فرا می گیرد.
از سکوت خانه به تنگ آمده اند و بزرگترین آرزویشان شنیدن صدای گریه و خنده یک کودک درفضای سنگین خانه است.
دختر یا پسر برای آنها فرقی ندارد آنها می خواهند خانه آنها رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد و در هر لحظه از شبانه روز با خنده کودک جان تازه ای وارد زندگیشان شود.
ازسوی دیگر فرشته هایی به نام کودک در پرورشگاه ها نگهداری می شوند که با وجود همه امکانات و نگهداری، درانتظار آغوش گرم پدر و مادرهستند تا زندگی را درون خانواده را تجربه کنند.
گاهی دنیا برای این کودکان به اندازه همان تختی که روی آن درازمی کشند کوچک می شود و در حسرت گفتن پدر و مادر روزها و شب ها را سپری می کنند اما امیدوارهستند تا شاید روزی به عنوان فرزند خوانده قبول شده و طعم زندگی در خانواده را بچشند.
برخی از زوج های نابارور سرانجام راهی پرورشگاه می شوند تا از میان کودکان یکی را انتخاب کنند و زندگی را از این پس با این فرشته های کوچک ادامه دهند.
برخی دیگر زوجین نیز از وحشت حرف و حدیث های اطرافیان رغبتی برای بزرگ کردن فرزند خوانده را ندارند و یک عمر زندگی را در سکوت ادامه می دهند.
هرساله کودکانی به صورت ناخواسته و به دلایل متعدد روانه خانه ای به نام پرورشگاه های بهزیستی سپرده می شوند.
سرپرستی این کودکان امید و جانی دوباره به زندگی می بخشد و دست های نوازشگر پدر و مادر دوباره آنها را به زندگی امیدوار می کند.
رئیس بهزیستی بروجرد دراین باره به خبرنگار خطرنگار، گفت: هرساله کودکانی بسیاری به دلایل مختلف به بهزیستی سپرده می شوند اما به دلیل این که در بروجرد شیرخوارگاه وجود ندارد برای نگهداری به مرکز استان فرستاده می شوند.
کرم رضا پیردایه اضافه کرد: زوجینی که نابارور هستند و برای سرپرستی این کودکان اقدام می کنند باید شرایط مورد نظر بهزیستی را از قبیل سن، تحصیل، شرایط مالی و عدم سابقه کیفری دارا باشند.
وی اظهارداشت: تا زمانی که شرایط برای تحویل کودک به زوجین فراهم نباشد بهزیستی کودک را به این خانواده تحویل نمی دهد و ممکن است این روند طولانی باشد چرا که هدف اصلی فراهم کردن شرایط مناسب برای کودک است.
پیردایه بیان کرد: سال گذشته زوجینی بسیاری از شهرستان بروجرد متقاضی فرزند خوانده بودند که سه کودک به سه زوج تحویل داده شد اما هنوز هم زوجینی در نوبت هستند که بعد از بررسی در صورت دارا بودن شرایط کودک به آنها تحویل داده می شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از زوجین تمایل دارند نوزادان را به عنوان فرزند خوانده تحویل بگیرند، ادامه داد: بهزیستی به جایگاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی زوجین نگاه ویژه ای دارد.
۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


فرزند خوانده


بهزیستی


کودکان بی سرپرست

نظرات بسته شده است.